22. novembar 2024 12:01

Nikodijević: Blokadom Savskog mosta pokušavaju da zaustave dalji razvoj Beograda

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević izjavio je danas da blokadom Savskog mosta od strane opozicionih aktivista, mali broj ljudi pokušava da zaustavi dalji razvoj Beograda, investicije, izgradnju velikih infrastrukturnih projekata, i poručio da će izgradnja novog mosta Beograđanima obezbediti mnogo kvalitetniji saobraćaj u glavnom gradu.

"Umesto starog tramvajskog mosta treba da dobijemo bolji most mnogo većeg profila koji će omogućiti Beograđanima mnogo bolji i brži protok saobraćaja, koji će izgradnjom tunela Dunavska-savska terasa omogućiti brže povezivanje građane Novog Beograda i građana Opštine Palilula, pa da građani Borče, Ovče, Krnjače mogu za pet do 10 minuta da stignu do Novog Beograda. Da li je logično protestovati protiv takvih projekata", rekao je on za Tanjug.

Nikodijević je rekao da su Srpska napredna stranka (SNS) i Socijalistička partija Srbije (SPS) u predizbornoj kampanji jasno građanima rekle šta je cilj, i da su za tu politiku dobili podršku, zbog čega smatra da niko neće uspeti da zaustavi razvoj Beograda, velike infrastrukturne projekte, kao što niko nije uspeo da zaustavi izgradnju Beograda na vodi.

Intext service Video

Iako beogradska vlast ne može mnogo da utiče na to da li će neko da blokira saobraćajnice niti može ih spreči, Nikodijević je rekao da beogradska vlast može da apeluje na druge državne organe da omoguće da dva miliona Beograđana normalno može da funkcioniše.

S obzirom da u ovom trenutku u Beogradu postoji veliki broj radova, posebno na izgradnji infrastrukture zbog čega je saobraćaj u Beogradu otežan i usporen, predsednik Skupštine Grada je napomenuo da ukoliko mala grupa agresivnih pojedinaca bude dodatno otežavala saobraćaj u Beogradu i blokirala mostove, preti mogućnost saobraćajnog kolapsa.

"Niko nema pravo zarad svojih političkih motiva i interesa da maltretira dva miliona ljudi. Beograđani to dobro prepoznaju, i Beograđani ih uporno iz izbornog ciklusa u izborni ciklus kažnjavaju za takvo njihovo ponašanje. Verujem da će i oni jednog dana shvatiti da se tako ne osvaja vlast u Beogradu", ocenio je Nikodijević.

Kako je naveo, na sednici Skupštine Grada Beograda koja je zakazana za 27. novembar glavne tačke dnevnog reda će biti veliki broj urbanističkih planova i usvajanje novih stopa poreza na imovinu, s obzirom da 30. novembra po zakonu ističe rok za stope poreza na imovinu koji svake godine mora da se propiše.

"Razgovarao sam sa gradskim urbanistom, usvajamo sedam, osam planova i donosimo odluku o izradi desetak novih planova. Planovi su osnov za dalji razvoj Beograda. Biće tu još nekoliko različith vrsta odluka koje se tiču svakodnevnog života i usklađivanja sa zakonom naših propisa, ali ono najvažnije su planovi i stope poreza na imovinu", dodao je on.

Nikodijević je za K1 televiziju istakao da je konstrukcija trenutnog Savskog mosta toliko stara da ugrožava bezbednost svih koji ga koriste, zbog čega most hitno mora da bude demontiran kako bi se garantovala sigurnost, a potom i da se izgradi moderan most koji će povezivati Novi Beograd sa starim delom grada.

"Ta grupica ljudi koristi svaku priliku za politički obračun. Očigledno im smeta svaki napredak u Beogradu i Srbiji. Kako neko može da tvrdi da se ruši bez dozvole? Vlada Republike Srbije sprovodi demontažu mosta, a potrebne dozvole izdaju nadležna ministarstva. Grad Beograd poseduje svu potrebnu dokumentaciju. Da li neko zaista misli da se ovako ozbiljni projekti sprovode na amaterski način, kako ih ta grupica predstavlja?", naglasio je on.

Intext service Video

 Nikodijević je rekao da su se isti ti ljudi protivili projektu Beograd na vodi koji je danas jedan od najlepših delova grada, i dodao da su slično činili i sa projektom EXPO, izgradnjom stanova za zdravstvene radnike, Nacionalnim stadionom, pa i beogradskim metroom.

Protivljenje svakom razvoju Beograda postalo je njihov obrazac, ocenio je on i dodao da cilj te grupe ljudi posebno petkom kada su saobraćajne gužve u Beogradu najveće, da što više otežaju život građanima kako bi skrenuli pažnju na sebe.

"Strpljenje Beograđana je pri kraju, i bojim se da bi, nesvesno, moglo doći do incidenata. Verujem da će nadležni državni organi preduzeti potrebne mere i sprečiti ovu grupu ljudi da nastavi da maltretira dva miliona stanovnika našeg grada", poručio je on.

Kada je reč o izgradnji metroa, Nikodijević je rekao iako radovi trenutno nisu vidljivi golim okom, da radovi lepo napreduju na Makiškom polju, i dodao da će se stanice beogradskog metroa raditi tokom 2025. godine.

"Takođe, počinje rad i krtice pod zemljom, koja će bušiti cev za metro. Prva linija metroa biće duga 21 kilometar, od kojih će 17 kilometara biti u podzemnom iskopu, a čeitiri kilometra u nadzemnom. Građani će tako moći da prate napredak radova i fizički vide kako se razvijaju", poručio je on.

Iako u budžetu Grada Beograda ima dovoljno sredstava za servisiranje radove u Beogradu, Nikodijević je rekao da veliki infrastrukturni projekti poput metroa i izgradnje novog mosta nisu mogući bez snažne podrške Republičke Vlade, zbog čega smatra da će ta podrška nastaviti da dolazi.

Kada je reč o gradskom prevozu, Nikodijević je istakao da je beogradski prevoz još od devedestih godina tretiran kao socijalna kategorija, i dodao da je do dana današnjeg stalno postojala praksa da se gradski prevoz ne dira.

Kako je naveo, cena karte se uvek naplaćivala ispod ekonomske cene uz slabiju kontrolu, kako bi se izbegla nezadovoljstva građana, što je dovelo do kontinuirane devastacije gradskog prevoza tokom poslednjih 30 godina.

"Sada smo pokušali da napravimo iskorak i poboljšamo funkcionisanje gradskog saobraćajnog preduzeća. Zbog toga smo deo linija prebacili privatnicima, dok je veći deo linija ostao u nadležnosti GSP-a. Grad Beograd, naime, nije u mogućnosti da odjednom kupi 500 novih autobusa, pa smo privatnicima dodelili određene linije, kao što je linija 400, uz obavezno ulaganje u nove autobuse. Time smo ih motivisali da investiraju u savremena vozila", objasnio je on.

Nikodijević je rekao da se beogradska vlast sve više trudi da autobusi sa benzina pređu na gas, uvođenjem EKO linije koje će biti u samom centru grada.

Pored toga, kontinuirano investiramo u GSP, izjavio je on i apelovao na građane da budu partneri u ovom procesu i da redovno plaćaju karte kako bi Grad Beograd bio u mogućnosti da obezbedi održiv sistem u GSP-u. - kaže Nikodijević i dodaje da uvek razgovaraju sa privatnicima i objašnjava kakve su promene ugovara tražili.

"Imamo privatnog partnera i državu, koji su sklopili ugovor. Privatnik traži veće naknade i privilegije za sebe, dok Grad Beograd želi bolju uslugu po nižim troškovima. To je potpuno prirodno. Privatnici žele veću naknadu po kilometru i određene benefite na linijama koje voze, kao i pogodnosti u vezi s pravilima koja važe u GSP-u", objasnio je on.

S druge strane, Nikodijević kaže da beogradska vlast želi da postavi stroža pravila nego što su ona u GSP-u, da ih plati manje nego GSP i da ih podstakne da češće voze.

"Mi stalno razgovaramo i shvatamo da želimo maksimalnu dobit uz minimalne troškove, dok oni žele maksimalnu dobit uz što veće naknade. Kada se pojave zahtevi, sednemo za stol, razgovaramo i uvek nađemo rešenje. Sistem funkcioniše", dodao je on.

Komentarišući hapšenje 11 osoba zbog tragedije u Novom Sadu, među kojima su i ministar građevinarstva Goran Vesić, v.d. direktorka Infrastrukture železnice Srbije Jelena Tanasković, bivši direktor Infrastrukture železnice Srbije Nebojša Šurlan i pomoćnica ministra za železnički saobraćaj Anita Dimoski, Nikodijević je rekao da je on lično dugo radio sa Vesićem i da ga smatra sjajnim čovekom, kao i Jelenu Tanasković.

Dodao je da bi voleo da tužilaštvo, u slučaju osoba koje su privedene i koje će danas biti saslušane, objavi i razloge zbog kojih ih saslušavaju kao i razloge zbog kojih predlažu pritvor, kako se ne bi stekao utisak da tužilaštvo deluje pod pritiskom male grupe ljudi.

"Zanimaju me objektivni razlozi za odgovornost jednog ministra ili jedne direktorke infrastrukture železnice, koja je na tu funkciju došla pre šest meseci i nije učestvovala u nijednom značajnom poslu. Voleo bih da se javnosti saopšte konkretni razlozi, jer se ovako stiče utisak da tužilaštvo deluje pod pritiskom male grupe agresivnih ljudi. To nije dobro, jer nije u redu kada tužilaštvo nije nezavisno i kada ne donosi samostalne odluke, već deluje pod pritiskom", poručio je on.