Putevi Srbije: Na graničnom prelazu Batrovci kamioni za izlaz čekaju pet sati
9. novembar 08:04
13. april 2023 12:57
podeli vest
BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić pozvao je danas odbornike Skupštine grada da glasaju za Predlog odluke o jednostranom raskidu javno-privatnog partnerstva sa turskom kompanijom "Kentkart".
Na sednici Skupštine grada, Šapić je od odbornika zatražio i da usvoje odluku kojom će omogućiti novoformiranom preduzeću za naplatu karata da promeni tarife.
Galerija
"Da dodjemo konačno u situaciju da sami potpuno kontrolišemo sistem", poručio je gradonačelnik.
On je istakao da sada neko drugi kontroliše naplatu karata i onda šalje gradu novac, a grad mu vraća osam odsto.
Šapić kaže da je očekivao da će se raskid ugovora brzo i lako rešiti, jer je bila slaba naplata karata.
Ističe da je i sam u početku bio u zabludi verujući da je to ispravan sistem, ali da se ispostavilo, kako je rekao, da je sistem lažan i da je napravljena velika ssteta gradu njegovim potpisivanjem 2011.
"Verujem da će se u sudskom postupku videti koliko oni uzimaju za sebe, a kompletno je uništen sistem javnog prevoza u Beogradu. Prihod grada od javnog prevoza pao je sa devet milijardi na ssest. Mi ne mozzemo nissta da kontrolissemo, jer novac ide na njihov račun, oni ssalju na nass, pa onda mi dajemo osam odsto njima. To je kao kada imate zzenu koja vam sprema kuchu, pa vassa plata lezze njoj, pa onda ona daje vama, pa joj vi plaćate još osam odsto", rekao je gradonačelnik.
Druga nelogičnost je, dodaje Šapić, da sva oprema koju je Grad platio jeste nassa, ali ne mozze da je koristi zato ssto su ssifre u vlasnisstvu kompanije koja vodi naplatu karata.
On tvrdi da je validator, koji je srce sistema i zbog koga su nastali problemi, beskoristan.
"Objasnili su nam da je to poslednji krik tehnologije i da narod to ne razume. Čemu sluzzi vallidator kada 20 odsto ljudi placha karti, odgovorili su nam da sluzzi za analitiku, ali kada bi se validirali svi oni koji plate karte. Za sluccaj jednog dana kada se budu svi validirali", naveo je Šapić.
On kazze da "Kentkart" kontrolisse GPS koji kontrolissu kilometrazzu vozila po kojima ih grad placha, i da grad ne mozze da bude siguran ko koliko zaista kilometara predje kada je sistem kod njih.
"Čemu sluzze brojači na vratima, dajte nam brojače - ne daju jer je šifra njihova. Kazzu mogli ste da kupite kartu na prodajnim mestama, ali zaista niste mogli da je kupite vech da dopunite, a onda ste kartu birali na validatoru", rekao je gradonaccelnik
Kako je naveo, Sava Terzich iz Kentarta je imao naviku da radi sa Telekom dopunama, sa kojima je, kako tvrdi, muljao.
Šapić kazze da su se stvarale guzzve jer se karta birala na validatoru i, kako je rekao, narod je odbacio taj sistem
"Kada udjess dublje u taj sistem vidiss da je to sve lazz i magla, zbog koje su Beogradjani izgubili poverenje u sistem i javni prevoz. Kada preuzmemo kontrolu nad sistemu, videchemo da li je zaista tako mali broj ljudi plachao kartu ili je taj novac issao negde drugde. Ja ne verujem zbog interesovanja koje je izazvalo najavljeno snizzenje cena karata", naglasio je Šapich.
On je naveo da chemo sada umesto 4 zone i 7 tarife, imati 2 zone i tri tarife, a da che se karte prodavati i na kioscima.
"Raspisachemo nabavku za nassu opremu, pa chemo znati koliiko ljudi ulazi i sve druge podatke", istakao je Šapich.
Dodao je da che 1.000 dinara kosstati karta za sedam dana, srednjosskolci che imati besplatan prevoz, penzioneri che jednom vaditi dozzivotnu kartu.
"Nije ovo ekonomski cenovnik, vech cenovnik vrachanja poverenja", poruccio je gradonaccelnik.
Što se ticce protesta kontrolora, Šapich je odgovorio da Kentkart mnogo brinu o njima, pa ih placha 38.000 dinara.
"Svima smo im dali priliku da postanu beogradski Beli. I niko neche biti izbacivan iz autobusa, dobichete kaznu koju mozzete da platite u roku od sedam dana", rekao je Šapich.
Što se tiče penala, gradonačelnik kazze da je i sam poverovao u tu priccu da che biti vissemilionska ssteta za grad prilikom raskida ugovora, a da smo onda dossli do toga da Kentkart prijavljuje prihod od 100.000 evra.
"Dali smo im u ruke ssistem od 250 miliona evra, a oni prihoduju koliko i bolji restoran u Beogradu. I sada za tako malo para insistiraju da nastave", naveo je Šapich.
Dodao je da smo jucce cculi da che Kentkart zasnivati tuzzbu protiv grada na povredi ugleda i ccasti, i isticce da, ako je neko izgubio ugled i ccast, to su Beogradjani zbog takvog sistema.
"Pre tri dana su rekli da im je povredjen ugled i na tome che da zasnivaju tuzzbu, a ne na profitu. Beogradjani ne treba da brinu, nasse sluzzbe odbraniche ccast Beograda na najbolji naccin. Trazzili su da se dogovorimo - ko je lud da se dogovara sa njima. Nass odgovor che biti jednostrani prekid ugovora sa Kentkartom, jer smo raskrinkali ceo sistem i sada i formalno-pravno treba da to uradimo", istakao je Šapich.
Kazao je da je novi sistem vrachanje poverenja gradjana u svoj grad.
Taccno je, dodao je, da smo preko nochi ukinuli i vratili kartu od 90 minuta.
"Sve to je bilo na osnovu analize Kentkarta da se ta karta ne koristi. Onda me je zvalo 20-30 ljudi da mi kazze da bass tu kartu najvisse koristi, pa smo joj smanjili cene jer je to najlogiccnije. Onda su krenuli podsmesi, "kako je krenuo Šapić, on che nam platiti karte", naveo je gradonaccelnik.
Šapić veruje da smo blizu kvalitetnog sistema naplate karata i isticce da nije ukinuta nijedna povlasschena kategorija, vech i da su u njih dodati srednjosskolci.
"Nema validatora, ulaska na prednja i zadnja vrata...U odnosu na 13 godina, ovih osam meseci je nissta i hvala Bogu ssto smo dossli u priliku da razmontiramo taj sistem", poruccio je Šapich.
9. novembar 08:04
9. novembar 04:30
8. novembar 23:15
8. novembar 14:17
9. novembar 06:17
8. novembar 22:52
8. novembar 22:42
8. novembar 22:34
9. novembar 07:01
9. novembar 06:17
8. novembar 23:43
6. novembar 13:06
5. novembar 15:30
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
8. novembar 13:18
7. novembar 21:03
7. novembar 12:27