28. novembar 2023 14:25

Šapić: Osnova kvalitetnog javnog prevoza je dobar monitoring i nadzorni centar

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/SEKRETARIJAT ZA INFORMISANJE GRADA BEOGRADA

BEOGRAD - Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić obišao je danas Operativno-kontrolni centar Sekretarijata za javni prevoz i rekao da je osnova kvalitetnog javnog prevoza dobar monitoring i dobar nadzorni centar koji Beograd počinje da dobija.

"Za nekoliko dana ćemo na ulicama imati i informativne table, što će biti još jedna obaveza više pod našim upravljanjem. Kako budemo podizali uslugu, tako ćemo proširivati kapacitet ovog centra", poručio je Šapić, saopštio je gradski sekretarijat za informisanje.

Istakao je da je potpuna kontrola vozila, od momenta kada se otvori linija do momenta kada se vozilo vrati u svoj pogon, od neprocenjivog značaja za pravilno funkcionisanje novog sistema javnog prevoza i bez toga ne može da se računa na napredak čitavog sistema.

Šapić je istakao da je u Centar došao da bi se uverio kako sve funkcioniše i na koji način uspevaju da iskontrolišu novi sistem javnog prevoza, navodi se u saopštenju.

"Mogu da kažem da sam izuzetno zadovoljan onim što sam video, mada uvek može bolje. Promena koju smo uspeli da napravimo za ovih nekoliko meseci je zaista nešto što mislim da ni najveći optimisti nisu mogli da očekuju. Imamo daleko manji broj linija koje ne ostvare svoj polazak, nekad je to išlo i pet do sedam odsto, a sada je to jednocifreni broj autobusa", rekao je Šapić.

Podsetio je da je ovaj centar posetio pre nekoliko meseci, kada je bio u izuzetno lošem stanju i nije imao ni približno dobru opremu kakvu sada ima.

Isto tako i broj ljudi koji je vodio nadzor i kontrolu čitavog beogradskog javnog prevoza nije bio ni približan onom koji danas radi ovde, navodi se u saopštenju.

Service Photo Gallery

Šapić je rekao da još ima problema sa pojedinim linijama, te da je danas stanje takvo da je najmanje poteškoća sa vozilima GSP-a, a da postoje privatnici koji nisu do kraja shvatili da nešto mora da se promeni.

"Oni imaju važeće ugovore koji ističu na proleće naredne godine. Nijedan privatnik više neće moći da uđe u konkurenciju ukoliko ne ispuni daleko rigoroznije uslove nego što su ranije bili. Imamo velike probleme sa linijom 511, jer se žale građani. Svakodnevno pišemo kazne konzorcijumu koji drži tu liniju, tako da će oni biti sankcionisani", pojasnio je Šapić.

Dodao je da taj konzorcijum sigurno više neće moći da uđe u konkurenciju u sledećoj raspodeli, zato što uz sav napor koji Grad Beograd čini u poslednjih nekoliko meseci, oni nisu shvatili da po starom više neće moći da funkcionišu.

Šapić je naveo da je u toku sertifikacija vozila, čija se realizacija očekuje do kraja kalendarske godine.

"Sva vozila će imati dži-pi-es uređaje, zvučnike, kao i led ekrane koji daju informacije o tome gde se vozilo nalazi. Očekujem da će tu uslugu sva vozila, i GSP-a i privatnih auto-prevoznika, moći da pružaju od nove godine", rekao je Šapić.

Prema njegovim rečima, podizanje kvaliteta javnog prevoza je obaveza i odgovornost svih u gradskoj upravi.

"Građani zaista vide trud koji ulažemo, a kada budemo imali informativne table na svim stanicama, svaki građanin će moći da prati gde se nalazi vozilo. Privatnicima i vozačima GSP-a će biti mnogo teže da se ne pridržavaju reda vožnje i jasnih instrukcija koje imaju", zaključio je Šapić.