8. decembar 2023 13:00

Šapić: Briga o građanima je jednako važna kao i razvoj infrastrukture

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da je došlo vreme da se uvede red u Beograd i da Beograđani žive onako kako žive stanovnici svih velikih svetskih metropola.

Kako je istakao, time misli na uvođenje reda u priobalje i javni prevoz, da ljudi koji u Beogradu žive budu na prvom mestu, a da se istovremeno grad razvija.

"Beograd odavno više nije isti grad i po svim svojim parametrima postaje ozbiljna, prava, ne samo evropska, već i svetska metropola. Apsolutni je centar ovog dela regiona. Pored izrazitog privrednog, ekonomskog, infrastrukturnog razvoja, u poslednjih godinu i po dana akcenat je na brizi o ljudima. To je izuzetno važno, jer grad čine ljudi koji u njemu žive. Najvažnije je da kada pogledate iza sebe, možete da vidite da su ostale stvari koje su u interesu Beograđana", izjavio je Šapić gostujući na TV Pink.

Prema njegovoj oceni, za poslednjih 10–12 godina u Beogradu je urađeno više nego u prethodne tri-četiri decenije.

"To su mere koje se odnose na ukidanje svih plaćanja socijalnih usluga - od ličnih asistenata i geronto-domaćica preko uvođenja besplatnih udžbenika i potpuno besplatnih vrtića do povećanja subvencija za privatne vrtiće. Krenuli smo da 'razmontiramo' stari sistem javnog prevoza i pojeftinili smo karte koje su praktično dva puta niže nego što su bile do sada", rekao je predsednik Privremenog organa Grada Beograda.

Šapić je najavio da će se u naredna dva-tri dana na svim stajalištima pojaviti informativne table kakve su do sada postojale samo na aerodromima, kako bi građani na svakom stajalištu u prestonici mogli da dobiju informaciju za koliko minuta stiže vozilo.

"Pored toga smo povećali plate vaspitačicama i svim zaposlenima u predškolskim ustanovama, uveli smo tokom leta besplatne karte za bazen. Više od 200.000 građana ih je koristilo, a uskoro bi trebalo da bude završena nabavka za prečišćivače vazduha u vrtićima i školama. Vaučere smo podelili svoj deci, završno sa onima koji su četvrti razred srednje škole, kao i svim zaposlenima u obrazovnom sektoru. Sve ove mere koštale su budžet više od sto miliona evra", naglasio je Šapić.

Govoreći o uvođenju reda u priobalje, on je podsetio da će na Savskom šetalištu od nekadašnjih više od sto splavova sada biti 28 i dodao da od Kalemegdana do Brankovog mosta neće biti nijedan splav.

Kada je reč izgradnji metroa, Šapić je istakao da njegova izgradnja predstavlja nacionalni projekat koji su političari obećavali decenijama unazad.

"Tek sada je izgradnja metroa postala opipljiva, jer su radovi na Makiškom polju uveliko odmakli. Treba istaći da je to nacionalni projekat koji nije mogao da se sprovede bez predsednika Republike Aleksandra Vučića, vlade Srbije i na kraju Uprave Grada Beograda", naveo je Šapić.

Prema njegovoj oceni, izgradnja metroa je danas realnost i objektivno je da dve linije metroa budu završene do 2030. godine.

Šapić je podsetio i da je urađena kompletna eksproprijacija zemljišta na prvoj liniji metroa i naručena izrada mašine, takozvane "krtice" za kopanje te linije.

Kako je podsetio, ta "krtica" se namenski pravi za određeno podneblje, a da će naša biti završena naredne godine, kada se i kreće sa kopanjem.

Šapić je naglasio i da se pojedine stanice na prvoj liniji metroa već sređuju.

"Dok ne izgradimo metro, proširujemo ulice gde god je to moguće, poput Višnjičke ulice, Bulevara Zorana Đinđića i Tošinog bunara. Bitno je da obezbedimo veći protok saobraćaja i nezavisnu, krajnju traku za vozila javnog prevoza. Do izgradnje metroa, cilj nam je da u potpunosti uredimo javni prevoz, uz već najavljenu nabavku za sledeću godinu od 300 novih autobusa i 50 tramvaja i već sprovedenu odluku kojom Grad Beograd kontroliše naplatu, a ne privatna firma, kako je bilo do pre nekoliko meseci", rekao je Šapić.

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda je na konstataciju da je bio hrabar u donošenju odluka u vezi sa uklanjanjem nelegalnih splavova i naplate karata u javnom prevozu rekao da je bio, pre svega, odgovoran.

"Svi su mi rekli da ne diram u to osinje gnezdo sa naplatom preko Bus plusa i da je firma Kentkart preživela sve promene vlasti u gradu, ali očigledno da mene i ovu gradsku upravu nisu uplašili. I nikada neću dozvoliti da novac građana Beograda kontroliše bilo ko drugi nego Grad Beograd", kazao je Šapić.