24. april 2024 14:27

Šapić: Do kraja godine novih 510 parking mesta na Novom Beogradu

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas, prilikom obilaska novih parking mesta u Gandijevoj ulici na Novom Beogradu, da će u ovom delu grada do kraja godine biti otvoreno 510 novih parking mesta.

"Očekujemo da ćemo sa novih 510 mesta koje smo najavili i koje ćemo da uradimo do kraj godine rešiti problem parkiranja. Sa ovih 510 parking mesta suštinski se menja kvalitet svakodnevnog života ljudi koji žive ovde u blokovima", rekao je Šapić.

Intext service Video

On je istakao da je najveći problem bilo kako rešiti imovinska pitanja, jer nije bilo u početku moguće naći rešenje.

"Onda su mi posle 10 dana rekli, a možda je i moguće. Posle nekih mesec dana našli rešenje kako je moguće da upravo površine, za koje je uvek bilo objašnjenje, da ne mogu da budu parking su postali parking prostor ili će postati. Samo oni ljudi koji ovde žive znaju koliko će im to značiti", rekao je Šapić.

Intext service Video

Istakao je da će u petak biti otvoren prvi završeni prostor parking mesta, a kako se budu završavala druga tako će se i otvarati.

On je dodao da je za pravljenje jedne garaže od 150 parking mesta, cena investicije oko 15 miliona evra.

"Da biste napravili jednu garažu treba vam nekoliko godina, ona stoji samo na jednoj poziciji i pitanje je koliko su ljudi spremni, jer vole ljudi da parkiraju blizu svoje kuće, koliko bi ona bila zaista korišćena od meštana, to jest ljudi koji žive u tom kraju grada. A ovim ćemo omogućiti svima onima koji žive da mogu ispred svoje zgrade da parkiraju auto", dodao je Šapić.

Šapić je podsetio da je na Privremenom organu doneta odluka da od sada sve površine pod vlastništvom grada ili republike mogu da se pretvaraju u parking zone, i da ne mora više da se menja Plan detaljne regulacije kao do sada, koji je trajao obično neki godinu i po dana pre uvođenja zone.

Intext service Video

"Šta znači zona? Znači da ljudi koji žive u tom delu grada, rezidenti, za samo 500 dinara mesečno mogu da parkiraju svoj auto tu gde žive. A da svi drugi koji tu ne žive, jer nemaju adresu prijavljenu na toj lokaciji, plaćaju onu cenu u zavisnosti od zone koja je", rekao je Šapić.

Dodao je da smatra da će to posebno da uvede red i da olakša život, naročito ljudima na Novom Beogradu, jer ogroman broj ljudi dođe na Novi Beograd, a da prema procenama više od 150.000 ljudi dnevno uđe na Novi Beograd da bi radili.

Šapić je napomenuo da je do sada odluka bila da su samo javne površine mogle da se pretvaraju u zone i da se zoniraju, a gde je bila imovina grada ili republike, nije moglo da dođe do promena Plana detaljne regulacije.

Istakao je da je plan da se do kraja sledeće godine otvori 2.600 parking mesta.

"U prethodnih 10 godina je procena od 2013. do 2023. da je izgrađeno oko 1.250 novih parking mesta, zajedno sa garažama. A mi ćemo samo za dve ili dve i po godine, koliko ja imam priliku da vodim grad Beograd, to duplirati u odnosu na period prethodnih 10 godina. Parking mesto je jedan od najvećih problema svih velikih urbanih i razvijenih gradova", rekao je on.

Intext service Video

Istakao je da se na Bežanijskoj kosi pravi novih 90 mesta za parkiranje.

Šapić je prokomentarisao i to da je Kompanija "Kentkart" podnela tužbu Međunarodnom centru za rešavanje investicionih sporova Svetske banke protiv države Srbije zbog "ugrožavanja strane investicije", odnosno jednostranog raskida ugovora o javno-privatnom parnterstvu, u kojoj traži odštetu od 17 miliona evra i rekao da je ubeđen da neće doći do tog iznosa, a da je njegova ocena da ne može da bude više od milion evra.

On je dodao da će Grad priložiti dokaz da je taj ugovor bio štetan i da ta kompanija treba državi da isplati određena srestva.

"Podsetiću vas, ti ljudi su kontrolisali sistem od preko 200 miliona evra grada Beograda, sav novac je išao preko njih i to više od 10 godina. Njihovi zvanični prihodi su bili između 100.000 i 300.000 evra godišnje, to je zarada, profit te firme, zvanično. Mi ćemo dati dokaze da je ugovor bio štetan za grad i da ne treba ni to da dobiju, nego da je obrnuto, da oni treba gradu da isplate određena sredstva i za to spremamo upravo krivične prijave koje smo podneli", rekao je Šapić.

Intext service Video

On je podsetio Grad Beograd imao opremu u svom vlasništvu, ali nije imao šifre, koje su po ugovoru ostale njihove i da je zbog toga sada morao ponovo da kupuje i menja opremu i čitav sistem.

"Prošlog leta, dva i po meseca smo bili bez GPS sistema, pa smo morali ručno i da brojimo autobuse i to jeste bio objektivan problem. Mi smo tada ušli u nabavku nove opreme. I ne samo te opreme, nego smo naručili još jedan GPS sistem. Morali smo da kupimo i nove aparate za plaćanje kreditnih karticama, pošto u njihovom sistemu je mogao samo Mastercard. Danas možete platiti bilo kojom", rekao je Šapić.

Podsetio je da je uveden i novi sistem SMS plaćanja poruke i da je snižena cena svih vrsta karata za javni gradski prevoz.

Šapić je dodao da je cilj da se uloži još više sredstava u postavljanje nastrešnica, ne samo u centru grada, već na svim stajalištima.

Predsedenik previremenog organa je rekao da grad kupuje i nove autobuse i tramvaje i podsetio da je bilo 67 paljenja autobusa od 2008. do 2013. godine i nekoliko smtrnih slučajeva.

"Mi smo imali 13 paljenja autobusa za dve i po godine. Nije ni to malo. Naravno. Očekujemo da ćemo paljenja i takve incidente značajno da smanjimo kupovinom novih autobusa. Ukoliko budem imao priliku da ostanem na ovom mestu za nekih godinu i po do dve dana neće biti autobus u Beogradskom javnom prevozu stariji od 2, 5 do 3 godine. Neće postojati. A biće kupljeno novih više od 700 autobusa, što od od privatnika, što od GSP. I u taj proces se ušlo, bez obzira koga bude vodio Beograd", rekao je Šapić.

Šapić je dodao da je nova oprema za sistem javnog gradskog prevoza koja je nabavljena, kupljena regularno i da će građani imati sve informacije kada bude ceo proces završen.

Šapić je upitan o kašnjenju radova na autobuskoj stanici i ponovio je da radovi kasne zbog toga što grad funkcioniše kroz Privremeni organ, ali da bi do sredine juna trebalo da bude završena pristupna saobraćajnica, zbog koje sve kasni i da će autobuska do tada biti puštena u rad.

"Što se tiče autobuske, ona je već skoro završena. I spletom okolnosti, mogu slobodno kažem negde i našom greškom, grada Beograda, zahvaljujući ovom nesretnom privremenom organu, koja već šesti ili sedmi mesec funkcionišemo u nenormalnim uslovima, nismo uspeli jednu prateću saobraćajnicu da završimo, to jest nije nabavka prošla u periodu koji sam očekivao da će proći. Ona je pre par dana završena i evo uvedeni su u posao radnici. Rečeno mi je da će do negde sredine juna biti ulica završena i da će autobuska biti puštena u rad", objašnjava Šapić.