27. novembar 2023 22:07

Kompaniji Meta upućena tužba da je svesno kreirala sadržaje koji kod dece izazivaju zavisnost

Izvor: TANJUG

Foto: AP Photo, file/Richard Drew

SAN FRANCISKO - Kompanija Meta, u čijem su vlasništvu platforme Fejsbuk, Instagram i Votsap, namerno je dizajnirala te platforme i ažurirala ih tako da maloletni korisnici postanu zavisni od sadržaja koji na njima pronađu, kao i da im se ne brišu nalozi, uprkos tome što je za korišćenje tih platformi potrebno biti stariji od 13 godina, navodi se u tužbi koju su zajednički podneli tužaoci 33 američke savezne države.

U tužbi se navodi da je Meta znala i da nije javno govorila o tome da je primila na milione pritužbi na to što mlađi od 13 godina imaju naloge na tim mrežama, ali da je onemogućila korišćenje za samo deo njih, prenosi Gardijan.

Veliki broj maloletnih korisnika bio je ''javna tajna'' unutar kompanije, navodi se u tužbi.

U jednom primeru, tužba se poziva na interni niz imejlova u kojem zaposleni raspravljaju o tome zašto četiri naloga 12-godišnje devojčice nisu izbrisana nakon pritužbi majke devojčice u kojoj je navela da njena ćerka ima 12 godina i zahtevala da se njeni nalozi uklone, pri čemu su zaposleni na kraju zaključili da na te naloge nije obraćana pažnja zbog toga što nije bilo moguće ''sa sigurnošću utvrditi da su korisnici maloletni''.

U tužbi se navodi da Meta u svakom trenutku ima oko dva i po miliona prijava o nalozima maloletnika.

Pored toga u tužbi se navodi da Meta svesno kreira proizvode i sadržaje koji izazivaju zavistnost i koji su štetni za decu, kao i da platforme poput Instagrama dovode čak i do anoreksije.

Gardijan podseća da je uzbunjivačica Frensis Hogen ranije govorila o tome, kao i o tome da Meta namerno sadržajima koji izazivaju zavisnost targetira mlađe od 18 godina.

Jedan neimenovani izvršni direktor Fejsbuka je u jednom od internih mejlova 2019. napisao da bi odustajanje od tinejdžera značilo i nanošenje štete poslovanju kompanije.

Meta je saopštila da tužba pogrešno predstavlja njen rad, navodeći da kompanija pruža više od 30 alata za pomoć tinejdžerima i njihovim roditeljima, kao i da verifikacija uzrasta korisnika predstavlja ''složen industrijski izazov''.