4. jun 2024 14:13

Platforma Ananas otvorila e-fulfilment centar u Novoj Pazovi

Izvor: TANJUG

podeli vest

Platforma Ananas otvorila  e-fulfilment centar u Novoj Pazovi

Foto: TANJUG/MARKO ĐOKOVIĆ

BEOGRAD - Platforma koja povezuje kupce i prodavce, Ananas e-commerc otvorila je danas u Novoj Pazovi najsavremenije opremljen magacinski prostor na Balkanu, a koji je deo e-fulfillment centra.

Najmoderniji e-fulfillment centra u ovom delu Evrope - Ananas magacin prostire se na 10.000 kvadratnih metara, a kako je za Tanjug rekao generalni direktor Ananas grupe Marko Carević magacin je samo mali deo e-fulfilment centra i koji je jako velika investicija i u opremu, poput one koje koristi Amazon i ostali veliki igrači.

"Tu je i jako puno ulaganja u softverska rešenja koje omogućavaju da se jedan paket, odnosno jedan proizvod, od trenutka kada ga je klijent naručio do trenutka kada je do njega stigao, bude na najvišem nivou, odnosno optimizuje na način da omogućava najbolje i najbrže korisničko iskustvo", rekao je Carević.

On je naveo da se e- fulfillment center prostire na 10.000 kvadrata, od kojih je, kako je naglasio 6.000 zaista ono specifično za e-commerce, odnosno trgovinu i skladištenje, gde nema paleta. Carević je dodao da je Ananas magacin prilagođen visokim, svetskim standardima sa modernim tehničkim rešenjima koja omogućavaju efikasno i sigurno skladištenje robe.

Prema njegovim rečima, ono što izdvaja ovaj od drugih magacinskih prostora je Pick Tower sistem, odnosno višespratno skladištenje, konkretno na četiri sprata, kao i konvejer dužine od 700 metara koji omogućavaju transport robe do bilo koje pozicije u skladištu.

"Ono što je jako dobar znak jeste da nama već sada trećina trgovaca daje poverenje i drži svoju robu u našem e- fulfillment centru, i to nam omogućava da zajedno sa njima ostvarimo cifru od čak 97 odsto isporuka, koja iz tog magacina ide na na teritoriju čitave Srbije i isporučuje se narednog radnog dana", rekao je Carević.

Prema njegovim rečima ta cifra od 97 odsto je prosto cifra i nivo servisa kojim bi se pohvalili jako veliki svetski igrači. "Ovakav sistem skladištenja povećava produktivnost i do 40 odsto i značajno skraćuje vreme pripreme porudžbine. Ono što razlikuje Ananas e-fulfillment centar od drugih jeste i poseban princip skladištenja robe iste vrste na različitim pozicijama, posebno dizajnirani punktovi za pakovanje, kao i pet izlaza ka kurirskim službama čime se ubrzava proces komisioniranja robe", objasnio je on.

Carević je dodao i da je Ananas za potrebe e-fulfillment centra, u potpunosti razvio softversko rešenje koje optimizuje i upravlja svakodnevnim operacijama u skladištu, kao što su praćenje inventara, upravljanje prijemom i izdavanjem robe, optimizacija skladišnog prostora, kao i koordinacija rada zaposlenih.

Osim toga, kako je naglasio, magacin je u potpunosti povezan sa ananas.rs platformom i u punom kapacitetu može da spremi i do 65.000 pošiljki na dnevnom nivou, a celokupno poslovanje je ekološki održivo. "Od samog osnivanja nismo krili svoje visoke ambicije u poslovanju.

Otvaranjem prvog e-fulfilment centra ove vrste u Srbiji i najsavremenijeg u ovom delu Evrope, potvrđujemo našu spremnost da Ananas podignemo na još viši nivo i nastavimo sa vrtoglavim rastom u svim segmentima našeg poslovnog ekosistema", izjavio je Carević. On je dodao i da se na ananas.rs tržnom centru na netu, trenutno može pronaći preko pola miliona artikala i da više od hiljadu trgovaca prodaje svoje proizvode preko Ananasa, a čak trećina njih u ovom trenutku koristi usluge e-fulfillment centra.

Najprodavanija roba preko ove platforme kako je kazao je tehnička, kao i bazeni i prečišćivaći, a Ananas je prepoznat i kao i mesto za kupvinu pelena i igračaka za decu Carević je podsetio i da je Ananas regionalna priča, dnosno kako kaže posluje na tržištu Srbije i Severne Makedonije, a u trećem kvartalu planira širenje i na tržišta Crne Gore i Bosne i Hercegovine.