17. avgust 2024 19:47
Dejan Gavrilović: Temu osvaja poverenje građana Srbije
podeli vest
BEOGRAD - Predsednik udruženja Efektiva Dejan Gavrilović ocenio je danas da Temu - nova velika platforma za onlajn prodaju ubrzano osvaja srpsko tržište i poverenje građana Srbije između ostalog zbog niskih cena i ekspeditivnosti isporuke kupljene robe.
Temu je, kako kaže Gavrilović za Tanjug, prilično pokvario posao onima koji su naručivali na Aliekspresu količine robe i onda ih sa korigovanim cenama stavljali u oglase.
"Reklama za Temu iskače svugde, ljudi probaju i vidimo da su uglavnom zadovoljni. Kažu koliko para, toliko muzike, bitno je da paket stigne u navedenom roku", kazao je on i dodao da su ljudi uglavnom zadovoljni.
Galerija
Prema njegovim rečima, ljudi kažu "što bih minđuše koje na Temu mogu da kupe za 200 dinara plaćali 1.000" - pet puta skuplje.
"Isplati se i onda naručuju", kazao je Gavrilović i dodao da im nije važno što će sačekati 10-15 dana da im stignu.
Na pitanje da li postoji garancija da pri toj kupovini kupac neće biti prevaren Gavrilović navodi da nije video negativne komentare na mrežama.
"Možda sporadično nešto i postoji, neko nije video dobro opis pa je iznenađen ili je promašio veličinu, ali i u tim slučajevima ti ljudi komentarišu da je moguća zamena, povrat novca", naveo je on.
Garancija ne postoji, kazao je on i dodao da je to firma registrovana u Singapuru, tako da se Zakon o zaštiti potrošača ne može primeniti.
"Za sada vidim poverenje, što je jako bitno, naročito sada u periodu ekspanzije aplikacije i nisam video da je bilo ko oštećen kao što se to recimo ranije dešavalo sa nekim drugim aplikacijama", kazao je Gavriović.
Na konstataciju da postoje i druge aplikacije, kao što su AliEkspres, Viš, Alibaba ali da deluje da je Temu preuzeo mušterije i poverenje, Gavrilović kaže da potrošače u Srbiji najviše privlači ekspeditivnost Temu.
"Efektiva je pre dve godine pokrenula priču nestalih paketa s AliEkspresa i nije problem u samom AliEkspresu nešto drugo se dešavalo, da li na carini, da li u pošti, još nismo uspeli da utvrdimo, ali bilo je evidentno da ljudi kažu naručio sam pet paketa, dva su mi stigla, tri nisu", rekao je on i dodao da je tu onda zavladao strah.
Na pitanje koliko je marketing koji Temu ima presudan, kaže da on i jeste jedan od razloga uspeha kompanije u Srbiji.
"Očigledno da marketing jeste efektan, ali mislim da je najefektnija reklama to što ukazuje na pouzdanost, a i marketing im je ubitačan, nude bonuse ...", naveo je on.
Temu, kako kaže, verovatno ekspeditivnošću i nižim cenama, pridobija potrošače širom Evrope, a i širom sveta, na vrlo brzi i efikasan način.
Upitan da li možemo da očekujemo da na tržištu takvih aplikacija dođe do stagnacije ili će i Temu dobiti konkurenciju, on kaže sigurno da hoće.
"Sve ima neki početak, zenit i pad a u kom periodu će se to desiti to je nepoznanica, ali siguran sam da će sa napretkom tehnologije napredovati ponuda i verovatno ćemo možda u bliskoj budućnosti dobiti nešto, nekog novog prodavca koji je možda još ekspeditivniji i na taj način privlaccniji za potrošača", naveo je on.
Prema njegovim rečima, sve to ne može da utiče na domaće proizvođače.
Kaže da misli da oni neće biti ugroženi, jer imaju svoje kupce, pre će biti ugroženi inostrani prodavci koji po tržnim centrima imaju veće lance i brendove koji zapravo prodaju sličnu robu doteranu iz Kine.