29. januar 2023 11:47
Polovina potrošača u Srbiji troši više od 3.000 dinara mesečno na digitalne usluge
BEOGRAD - U poslednjem istraživanju digitalnih navika, gotovo polovina ispitanika iz Srbije kaže da troši više od 3.000 dinara mesečno na aplikacije ili virtuelne platforme, a svaki drugi ispitanik koristi onlajn usluge nekoliko puta dnevno.
Četiri od 10 ispitanika smatra da je njihova dnevna rutina postala digitalnija nakon pandemije, dok je za gotovo trećinu njih uglavnom digitalna (28 odsto).
Prema istraživanju "Nove digitalne navike", koje je sprovela Visa jedna četvrtina ispitanika kaže da je za njih zabava postala najdigitalnija zbog velike količine vremena provedenog na različitim platformama za striming.
Skoro polovina učesnika ankete istakla je brzinu kao najvažniji faktor pri odlučivanju za korišćenje virtuelnih servisa, zatim jednostavnost sa 29 odsto, dostupnost sa 20 odsto i na kraju bezbednost sa pet odsto.
Rezltati govore da su potrošači danas spremni da daju prednost ličnom blagostanju i slobodnom vremenu umesto da sve rade 'pešice', jer na pitanje koji deo njihovog života bi se značajno poboljšao uz veću upotrebu aplikacija i onlajn platformi, četiri od 10 ispitanika opredelilo se za usluge javne administracije.
Što se tiče budućnosti, više od trećine ispitanika smatra da će se njihove digitalne navike povećati u oblasti finansija, slede kupovina 31 odsto, i posao sa 23 odsto, a veću digitalizaciju u sferi prevoza i zdravlja očekuje tek jedan od 10 ispitanika.
Kada je reč o velikim platformama, svaki drugi ispitanik najčešće koristi elektronsko bankarstvo i digitalna plaćanja, na drugom mestu su aplikacije za naručivanje i dostavu hrane, zatim platforme za striming, dok samo osam odsto koristi aplikacije za taksi prevoz.