29. oktobar 2024 20:44
Vesić: Vučićeva vizija o brzim prugama ima istorijski značaj kao pruge kralja Milana
BEOGRAD - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da vizija i odluka predsednika Srbije Aleksandra Vučića o izgradnji brzih pruga za razvoj zemlje ima isti značaj kao odluka o izgradnji pruge kralja Milana Obrenovića iz 19. veka i dodao da je izgradnja železnice u to vreme bila nešto najnaprednije što moderna država može da uradi.
"Odluka predsednika Vučića da gradi brze pruge ravna je značaju odluke koju je doneo kralj Milan i vlada Milana Piroćanca, posle dobijene nezavisnosti Srbije 1878. godine na Berlinskom kongresu, kada se deo odredaba Berlinskog mira odnosio na to da Srbija treba da izgradi prugu koja će da je poveže sa istokom i zapadom", rekao je Vesić.
Podsetio je da je 23. avgusta 1884. godine krenuo prvi voz iz Beograda ka Nišu, nekoliko dana ranije voz između Beograda i Zemuna, da je izgrađena pruga između Smedereva i Velike Plane, da je 1885. godine građena pruga između Niša i Pirota kao i Niša i Vranja.
"Pruge koje je radio kralj Milan značile su tehnološki napredak Srbije jer je u to vreme graditi železnicu bilo nešto najnaprednije što moderna država može da uradi", rekao je Vesić i dodao da je to značilo evropeizaciju Srbije i izlazak zauvek iz otomanske imperije. Ministar je ponovio da ono što radi predsednik Vučić kada su u pitanju pruge ima isti značaj kao ono što je radio kralj Milan u 19. veku zato što, kako je naveo, Srbija sada gradi brze pruge,
Lažima o izgradnji auto-puteva opozicija pokušava da ospori napredak Srbije
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da opozicija lažima pokušava da ospori ono što je dobro i što znači napredak Srbije kao što je izgradnja putne infrastrukture i još jednom demantovao da izgradnja auto-puteva u našoj zemlji košta više nego u zemljama regiona.
Vesić je rekao da je opozicija prvo govorila da u Srbiji ne postoje auto-putevi, da ih predsednik Aleksandar Vučić uopšte ne gradi i da je mnogo više izgrađeno za vreme Josipa Broza Tita, ali da se pokazalo da se u našoj zemlji auto-putevi grade i da je sadašnja vlast uradila više za deset godina nego što je urađeno pola veka pre toga.
Podsetio je da je od vremena Tita do 2012. godine u Srbiji ukupno izgrađeno 596 kilometara auto-puteva od čega najveći deo pre 1990. godine, a da je od 2012. do danas izgrađeno 468,5 kilometara auto-puteva, te da će ove godine biti pušteno u saobraćaj još 129 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.
Vesić je naveo da su se od strane opozicionih poslanika u republičkom parlamentu mogle čuti "sulude" priče o tome kako auto-put "Miloš Veliki" ne postoji i poručio im da će organizovati autobus kako bi se provozali tim i ostalim auto-putevima, pa da se lično uvere da li oni postoje ili ne.
Izgradnjom infrastrukturnih objekata podižemo BDP, povezujemo se sa susedima
Odluka da se Srbija razvija kroz izgradnju infrastrukture doneta je zato što smo smatrali da je to način da se borimo protiv ekonomske krize, a svaki dinar uložen u infrastrukturu se vraća kroz veći bruto domaći proizvod, rekao je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
"Za razliku od Vlade Srbije iz vremena krize 2008. godine koja se odlučila za stezanje kaiša, mi smo se odlučili za investicije u infrastrukturu i da je to način na koji ćemo se boriti protiv ekonomske krize. Mi smo u budžetu za 2023. godinu imali 3,8 milijardi evra za ulaganje u infrastrukturu, ne samo u okviru mog ministarstva, već i u okviru drugih ministarstva. U budžetu za ovu godinu su četiri milijarde evra, a u budžetu za sledeću godinu neće biti manje od te sume", rekao je on govoreći na 24. Beogradskom ekonomskom forumu.
Kao važan razlog za izgradnju infrastrukture naveo je povezivanje sa susedima čime se, kako je rekao, naša zemlja čini konkurentnijim.
Navodeći radove koji su u toku a kojim se Srbija bolje povezuje sa drugim zemljama, rekao je da će se Srbija sa Mađarskom povezati brzom prugom već do kraja novembra.