5. novembar 2024 11:46

Srpske kompanije na Sajmu uvoza u Šangaju: Širimo poslovanje u Kini

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug

ŠANGAJ - Predstavnici 22 srpske kompanije koje su danas predastavile svoje proizvode na Međunarodnom sajmu uvoza koji će trajati do 10. novembra, kažu da u toj manifestaciji vide priliku za povećanje prepoznatljivosti i širenje poslovanja na kineskom tržištu.

Generalni direktor prehrambene industrije "Budimka" i ITN pogona Aleksandar Marković rekao je za Tanjug da prva kompanija sa kineskim partnerima posluje dve godine, a druga kompanije više od pet godina.

Dodao je da je Sporazum o slobodnoj trgovini između dve zemlje značajno olakšao uvoz, kao i da je zamrznuta malina jedan od najtraženijih proizvoda iz Srbije.

Intext service Video

"Već isporučujemo značajnu količinu ovog voća u industrijsku preradu za voćne jogurte i druge proizvode. Aktivno radimo na edukaciji potrošača o džemovima i njihovom kvalitetu. Ovde su veoma važna hotelska pakovanja i vidimo da već postoje zanteresovani distributeri za taj segment", rekao je Marković.

On je naveo da kompanije koje predstavlja mogu, i po kvalitetu, i po količini proiuzvoda - da zadovolje kinesko tržište.

Mirjana Đurić iz vinarije "Fruškogorski vinogradi" rekla je za Tanjug da ta vinarija u Kinu izvozi od 2016. godine.

Intext service Video

"Trend porasta potrošnje vina u Kini je vidljiv svake godine. Nadamo se da će se on nastaviti i da će u tome pomoći Sporazum o slobodnoj trgovini", rekla je Đurićeva.

Ona je dodada da je Sajam važan pre svega za distributere u Kini, kojima je prisustvo na njemu stvar prestiža i znači puno za dalju distribuciju i rast prodaje vina.

"U početku su najbolje išla crvena vina, sada se više piju bela vina, roze vina, traže različite sorte i trudimo se da izađemo u susret sve izbirljivijem tržištu", rekla je Đurićeva.

Intext service Video

Predstavnik kompanije "Cmana", ogranka "Medino" Marko Petrović rekao je da se njegova kompanija, koja se bavi proizvodnjom meda, prvi put pojavila na kineskom Sajmu uvoza.

"Vidimo šansu. Kina je jako veliko tržište i ima dosta potencijala. Očekujemo da nađemo partnere i da radimo sa kineskim tržištem", rekao je Petrović.

On je izrazio uverenje da će biti dosta zainteresovanih u Kini za njihove proizvode, te da će biti sklopljeni novi poslovi.