12. novembar 2024 16:51
Uzelac: Štednja nije aktivost, već manifestacija dobrog upravljanja finansijama
BEOGRAD - Finansijski savetnik i urednik portala Kamatica Dušan Uzelac rekao je danas da štednja nije aktivnost, već manifestacija dobrog upravljanja finansijama i da je to nešto što je lično i indivudalno.
On je to rekao za Tanjug i naveo da to što ljudi štede na način, tako što odvajaju novac i ostavljaju ga u kući, a ne u bankama, nije greška jer svako ide linijom poverenja.
Prema statističkim podacima 53 odsto "štediša" reklo je da čuva kod kuće novac za crne dane.
"U kriznim vremenima raste štednja, pre kao odluka o uzdržavanju od potrošnje nego želje za štednjom", rekao je Uzelac.
Prema njegovim rečima cilj očuvanja vrednosti novca jeste da on vredi za par godina isto koliko i danas.
"Mi treba da ga zaštitimo od inflacije. Inflacija je ono što, hteli mi to ili ne, utiče na taj novac. Treba da nađete plasman vašeg novca koji je na višoj stopi od stope inflacije", naglasio je Uzelac.
Uzelac smatra da zemlje na zapadu, kako je istakao, drugačije posmatraju novac, drugačije razmišljaju o tome da li treba štedeti, na koji način štedeti, dok često kažu da Srbi vole čim dobiju novac i da ga potroše.
"Mi smo kolektivno društvo, mi razmišljamo kolektivno, ovde je pravoslavlje, socijalizam je bio podloga na koju smo učili, zajedništvo, kolektivizam, radne akcije, sve je to iz ovih prostora. Na Zapadu, je kapitalizam i individualizam. Tamo je svako za sebe od malih nogu uče šta je njihovo vlasništvo", istakao je Uzelac.
Na pitanje koji su najpopularniji vidovi ulaganja, Uzelac je naveo da je i dalje popularno ulaganje u nekretnine.
"Banke su, da kažem, jedna finansijska struktura u kojoj nema dilemu podrške na zapadu. A kod nas su banke imale različite uloge u različitim vremenskim periodima. Ali, otuda, to nepoverenje na neki način da se novac drži tamo, otuda te nekretnine kao jedino čvrsto kvalitetno mesto", kazao je Uzelac.
Govoreći o situaciji sa zlatom, Uzelac je naveo da je zlato uvek beležilo rast u kriznim vremenima, ne zato što više vredi, nego zato što više ljudi krene u taj segment i čim je veća potražnja za nečim, tome skoči i cena.
Uzelac smatra da je odnos prema novcima emotivne prirode.
"Ovde, po meni, najveći deo edukacije ne treba da bude na upravljanju, nego na zarađivanju. Mi još nismo naučili adekvatno da zarađujemo. To je sad pa opet razlog tome u stvari što ne umemo da prodajemo. U transakciji koju pravimo sa poslodavcima mi prodajemo naše usluge i dogovoramo neki aranžman ", istakao je Uzelac.