19. novembar 2024 16:43
NBS: Porast pokušaja prevare putem elektronske pošte tehnikeom e-mail spoofing
BEOGRAD - Narodna banka Srbije (NBS) upozorila je danas građane i druge korisnike finansijskih usluga na porast pokušaja prevare putem elektronske pošte korišćenjem tehnike "email spoofing".
Kako se navodi, lica koja pokušavaju da izvrše prevare i time pribave sebi protivpravnu imovinsku korist falsifikuju imejl-adresu ili druge podatke o identitetu pošiljaoca elektronske pošte, tako da primaocima deluje da dobijaju elektronsku poštu sa zvanične adrese NBS, dok je u stvarnosti reč o lažnim adresama.
U tom kontekstu, NBS napominje da se nijedna zvanična komunikacija s građanima, bilo putem elektronske pošte ili drugih kanala za komunikaciju, ne koristi za traženje ličnih i osetljivih finansijskih podataka kao što su podaci o bankovnim računima, PIN-ovi ili druge poverljive finansijske ili lične informacije korisnika finansijskih usluga.
Ističe se i da NBS ne učestvuje u neposrednom obavljanju plaćanja za potrebe korisnika finansijskih usluga i, u tom smislu, nikada vam se neće obratiti kako bi izvršila određeno plaćanje prema vama ili nekom drugom licu.
"Apelujemo na korisnike da, ako primete elektronsku poštu koja izgleda kao da dolazi od NBS, ali sadrži sumnjive linkove ili zahteve za dostavljanje ličnih podataka - ne otvaraju linkove i ne dostavljaju svoje poverljive lične i druge podatke nepoznatim licima", ističe se u saopštenju.
Dodaje se da ako postoji bilo kakva sumnja u vezi s takvom primljenom poštom, građani treba da se obrate NBS putem zvaničnih kanala komunikacije za potvrdu informacija.
Za poslovne korisnike preporuka je da se za proveru verodostojnosti takvih imejlova obrate svojoj IT podršci ili osobama zaduženim za sajber bezbednost u njihovoj organizaciji.