22. novembar 2024 20:32

Izlagači: Vinska vizija Otvorenog Balkana i ove godine podigla lestvicu organizacije

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/NEMANJA JOVANOVIĆ

BEOGRAD - Međunarodni sajam "Vinska vizija Otvorenog Balkana" koji je danas otvoren u Beogradu i ove godine je podigao lestvicu kada je organizacija u pitanju, a proizvođačima vina je ponudio bogat B2B segment sastanaka ljudima iz celog sveta, ocena je domaćih izlagača vina.

Veselin Despotović iz vinarije Despotika ocenio je da sajam "Vinska vizija Otvorenog Balkana" iz godine u godinu podiže lestvicu.

"Razlika između festivala i sajma je u tome što se na festivalu ljudi druže, probaju vina, a na sajmu treba da se napravi neki posao. Zato je bitna karakteristika i odlika ovog sajma taj deo koji se odnosi na profesionalne kupce, na taj B2B segment, koji nam pruža priliku da kontaktiramo sa ljudima sa kojima inače ne bi smo mogli. To su ljudi iz celog sveta, imao sam sastanke sa ljudima iz Brazila, Kine, Rusije...To je nešto što našoj branši trenutno nedostaje - iskorak u svet, izlazak na svetska tržišta", rekao je Despotović za Tanjug.

Intext service Video

Naglasio je da domaći proivođači imaju kvalitet i potencijal i da zaslužuju da se pojave na svetskim premijum tržištima. što ovaj sajam, kako kaže, može da im omogući.

On je posetiocima sajma preporučio domaće autohtone sorte, "moravu", "prokupac", "tamjaniku" i ocenio da je to dobar izbor za strane ljubitelje vina.

Despotović je naveo i da domaće autohtone sorte imaju ogroman potencijal, koj još uvek nije iskorišćen.

"Od ukupne površine pod vinogradima, Srbija ima svega osam odsto pod autohtonim sortama, što je daleko od onoga što bi trebalo da bude. Taj procenat stalno raste i povećava se, ali je još dug put pred nama. Bitno je da ta vina svojim kvalitetom već opravdaju potrebu za sadnjom vinograda u budućnosti upravo tih autohtonih sorti", rekao je Despotović.

Dragana Janjić iz vinarije Aleksić izjavila je za Tanjug da su uzeli učešće na sajmu vina i ove godine po treći put.

Intext service Video

"I ove godine podignuta je lestvica više po pitanju organizacije. Imali smo 'B2B' sastanke koji su direktni sastanci sa potencijalnim saradnicima iz čitavog sveta, a realizaciju današnjih dogovora očekujemo u naredom periodu", rekla je ona.

Ona je preporučila da građani probaju Žuti cvet, tamjaniku ove vinarije, koja je najprodavaniji i najprepoznatljiviji proizvod.

"To je nešto što se dopada svim strancima, jer je tamjanika autohtona sorta, ima je samo kod nas, a svi vole nešto autentično da probaju" , dodala je Janjić.

Andrija Jakšić iz vinarije "Nikad nije kasno", rekao je da od ovogodišnjeg Sajma vina očekuje pozitivnu saradnju sa drugim izlagačima.

Intext service Video

"Organizacija je veoma dobra,očekujemo dobru saradnju sa ostalim izlagačima", rekao je on za Tanjug.

Jakšić je preporučio građanima da od ove vinarije probaju bela vina, ali da i za ljubitelje crvenih imaju dobar izbor.