24. mart 2025 13:35

Mihailo Jovanović: Izgradnjom Inovacionog distrikta Kragujevac postaje centar digitalne transformacije

Izvor: TANJUG

podeli vest

Mihailo Jovanović: Izgradnjom Inovacionog distrikta Kragujevac postaje centar digitalne transformacije

Foto: TANJUG/ITE/ MARINA JANČEVIĆ

KRAGUJEVAC - Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović razgovarao je danas sa direktorom Svetske banke u Srbiji Nikolom Pontarom i njegovim timom u Državnom data centru u Kragujevcu i najavio da će u okviru programa "Skok u budućnost - Srbija 2027" u tom gradu biti izgrađen distrikt kojim će Kragujevac postati centar digitalne transformacije.

Kako je saopšteno iz njegove Kancelarije, Jovanović je istakao da će se taj kompleks prostirati na više od četiri hektara i naglasio da on predstavlja važan korak ka unapređenju digitalne infrastrukture Srbije i razvoju IT zajednice.

"Izgradnja prve zgrade je već u toku, a njen završetak sa 4.700 kvadratnih metara poslovnog prostora i garaže od 10.000 kvadrata planiran je za kraj 2025. godine. U naredne tri godine, biće izgrađeno ukupno 35.000 kvadratnih metara, uključujući dve zgrade za korisnike Državnog data centra i centralnu zgradu koje predstavlja srce Inovacionog distrikta", rekao je Jovanović.

On je sa predstavnicima Svetske banke u Srbiji analizirao i postignute rezultate projekta - Uspostavljanje digitalne uprave (EDGE) koji se već 6 godina sprovodi u Republici Srbiji.

"Zahvaljujući ovom projektu kojim je uspešno sprovedena digitalna transformacija javne uprave Kancelarija za IT i eUpravu je razvila najsavremeniju digitalnu infrastrukturu počev od Državnog klauda, sistema interoperabilnost tj. razmene podataka po službenoj dužnosti, preko Metaregistra, elektronske arhive, SOC (Security operation center) - bezbednosno operativnog centra, NOC (Network operation centre) - operativnog centra, pa do drugih digitalnih sistema bez kojih ne bi mogla da postoji tako razvijena elektronska uprava kao što je naša", rekao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, značaj tog projekta je u tome što su elektronske usluge građanima omogućile da "ne budu kuriri koji idu od šaltera do šaltera".

"U ovom trenutku imamo oko 2,5 miliona eGrađana koji su registrovali nalog na Portalu eUprava, a naša javna uprava je postala efikasnija, ekonomičnija i transparentnija", naveo je Jovanović.

On je informisao predstavnike Svetske banke da Kancelarija za IT i eUpravu intezivno radi i na proširenju kapaciteta superkomjutera i Nacionalne platforme za razvoj veštačke inteligencije, kao i razvoju mobilnih aplikacija i digitalnog novčanika, kao bitnih ciljeva dalje digitalizacije, a koji se nalaze kao ciljevi i u Growth planu Evropske unije za Zapadni Balkan.