19. oktobar 2023 17:10

Savremena stanična zgrada u Prokopu na više od 6000 kvadrata

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/STR

BEOGRAD - Nova zgrada železničke stanice u Prokopu, koja će sutra biti otvorena, prostire se na ukupnoj bruto površini od 6.250 kvadratnih metara, ima 100 mesta za parkiranje i zaustavljanje vozila na gornjem nivou kompleksa, 12 pokretnih stepenica i 10 liftova, 13 komercijalnih sadržaja.

Gradnja železničke stanice u Prokopu počela je pre pola veka, a Odlukom Vlade Srbije 2020. godine taj projekat proglašen je projektom od državnog značaja i njegova realizacija poverena je kompaniji „Relvej Siti”.

Service Photo Gallery

Prva faza je završena izgradnjom stanične zgrade glavne železničke stanice Beograd Centar na Prokopu, koja se otvara pre ugovorom definisanih rokova - za 14 umesto za 21 mesec.

Objekat stanične zgrade se svečano otvara i pušta u rad na Dan oslobođenja Beograda, osam meseci od najave da će na taj dan i biti otvoren.

Stanična zgrada je prizemna, postavljena centralno u odnosu na celokupan kompleks na Prokopu – „Hajd Park Siti”, a u realizaciju projekta je uloženo više od 20 miliona evra.

Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra, a u zgradu je ugrađeno više od 700 tona čelika i 23 kilometra čeličnih profila, navodi firma PSP Farman Beograd koja je gradila staničnu zgradu.

Nova zgrada će imati 13 komercijalnih sadržaja na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.

Objekat je klimatizovan, biće ventiliran i grejan najsavremenijim uređajima i sistemima sa mogućnošću daljinske kontrole rada.

Zapadno od stanične zgrade se planira i objekat nadzemne garaže sa 568 mesta za parkiranje, uz mogućnost proširenja kapaciteta za dodatnih 96 mesta.

Duž obodne interne saobraćajnice kompleksa planira se izgradnja 262 parking mesta na otvorenom, a slobodne površine između objekata su osmišljene kao ozelenjeni park.

Objekat ima dva ulaza, odnosno izlaza, na severnoj i južnoj strani, a ispred svakog se nalaze platoi sa urađenim ozelenjavanjem i popločanim površinama.

Objekat je prilagođen nesmetanom kretanju i boravku osoba sa posebnim potrebama u skladu sa normama pristupačnosti železničkom sistemu.

Centralni hol stanične zgrade projektovan je kao gradski trg oko kojeg su koncipirani komercijalni sadržaji koji čine da stanična zgrada ne bude samo u funkciji tranzita putnika, već predstavlja centralno mesto dešavanja celog kompleksa.

Urbanistički projekat od strane Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je potvrđen marta 2021. godine, projekat nove stanične zgrade je dobio rešenje o građevinskoj dozvoli jula 2022. godine, a projekat je dobio rešenje o izmeni građevinske dozvole septembra 2023. godine.

U realizaciji projekta je učestvovalo više od 20 projektantskih kuća, više od 40 izvođačkih organizacija, više od 220 radnika u proseku svakog dana na gradilištu, tokom 438 dana gradnje, odnosno više od ukupno 700.000 radnih sati na gradilištu.

Na objektu su primenjeni najsavremeniji materijali i tehnologije izvođenja tokom gradnje i ugrađeni su sistemi koji omogućuju povezivanje postojećih perona i novoizgrađenog objekta, pored stepeništa liftovi i pokretne stepenice, spajajući delove kompleksa u jednu funkcionalnu celinu sa potencijalom budućeg razvoja donjeg dela stanice.

Za sve objekte investitor „Relvej Siti” je pribavio dozvole za gradnju i u toku je izgradnja šest objekata, a planirani rok za završetak izgradnje čitavog kompleksa je 2025. godina.