19. novembar 2023 18:30

Pošta u prvih devet meseci poslovala u zoni neto dobitka od 28,9 miliona evra

Izvor: TANJUG

Foto: shutterstock.com/BalkansCat, ilustracija

BEOGRAD - JP Pošta Srbije saopštilo je danas da je u prvih devet meseci ove godine poslovalo u zoni neto dobitka od 28,9 miliona evra, a da su se za sve to vreme suočavali sa nelojalnom konkurencijom pojedinih privatnih operatora.

Iz Pošte Srbije navode da prema rezultatima godišnjeg izveštaja o poslovanju i finansijski izveštaja za 2021. i 2022. godine ostvarilo uspešne rezultate i neto dobit u iznosu od 3,28 milijardi dinara za 202. godinu i 2,97 milijardi dinara za 2022. godinu.

Taj uspeh je, kako ističu, postignut uz blagovremeno izmirivanje svih obaveza prema dobavljačima, zaposlenima i državi po osnovu uplaćenih javnih prihoda.

"Oni su izigravanjem zakona i damping cenama pokušavali da nas istisnu sa tržišta, te su dodatni napori ulagani da održimo svoju poziciju i kvalitet usluga. Ističemo i da u ovoj godini, bez obzira na trenutne poteškoće i gubitke izazvane nezakonitom obustavom rada dela zaposlenih, koja se kao po pravilu gotovo uvek dešava upravo pred izbore, nakon normalizacije poštanskog saobraćaja u narednoj nedelji, planiramo da eliminišemo zastoje i vratimo i opravdamo poverenje klijenata", navodi se u saopštenju JP Pošta Srbije.

Dodaju da očekuju da zadrže trend pozitivnog i stabilnog poslovanja i likvidnost sistema, bez dugovanja bilo kome kao i do sada.

"U ovom trenutku dugovanja prema Pošti Srbije iznose 4 milijarde dinara. Angažovanjem na daljoj automatizaciji, digitalizaciji i integraciji i reformi poslovanja, pokrenuli smo niz novih projekata za ubrzani razvoj usluga koje odgovaraju na rast digitalnog tržišta i e-komerca, omogućavaju poštansko-finansijske usluge iz domova korisnika", navode u saopštenju.

Dodaju da su u cilju automatizacije isporuke pošiljaka, uveli 420 javnih Poštinih paketomata čiju mrežu će širiti sa planiranih još 800 u celoj zemlji, kao i da će otpočeti uvođenje personalizovanih pametnih poštanskih sandučića za privatno i kolektivno stanovanje.

"Zaključili smo saradnju sa kompanijom DHL Express Srbija za dostavu njihovih pošiljaka kroz mrežu Poštinih paketomata, i razmatramo zajednička ulaganja u izgradnju novog logističkog centra, u okviru sveobuhvatne obnove poštansko-logističkih centara, poslovnica, opreme i sredstava za rad, na kojoj smo intenzivno radili u poslednje dve i po godine", naveli su.

Obezbedili su, kako dodaju, 2.500 novih dostavnih vozila, bicikala, mopeda, kombija i kamiona, dostavnih vozila za brdsko planinski teren, kao i elektrovozila i elektomopeda, i nove uniforme za sve zaposlene u tehnologiji.

Naglašavaju da su blizu rešenja problema praćenja pošiljaka iz Kine generisanih internet trgovinom, tako što će se automatski sortirati i uvoditi u sistem i tako će građani prvi put imati pravu informaciju kada je roba stigla u Srbiju.

Ističu i da su vodili stalni socijalni dijalog, kao i da su obezbedili učešće sindikata u svim radnim grupama i održavanje obaveznih kolegijuma na nedeljnom nivou na kojima pored poslovodstva učestvuju direktori i pomoćnici direktora svih radnih jedinica u celoj zemlji, kao i sindikati i radnici.

"Sa svim zaposlenima direktna komunikacija sa poslovodstvom, na kvartalnom nivou, obezbeđena je otvaranjem direktne telefonske linije. Službu za unutrašnju kontrolu uveli smo sa ciljem da se preduprede sve eventualne zloupotrebe bilo koje vrste i obezbedi nulta tolerancija za kršenje zakona od strane bilo kog pojedinca u sistemu", naveli su.

Kada je reč o zaradama zaposlenih, ističu da su one povećavane svake godine, kao i da im je isplaćivana 13-ta plata i da im je omogućeno da dva puta godišnje podignu beskamatne novčane pozajmice,

"U 2023. u odnosu na 2022. godinu, zarade su svim zaposlenima povećane za 12,5 odsto. Iz dobiti za 2020., 2021. i 2022. godinu, na ime učešća u dobiti, zaposlenima su isplaćene zarade iz dobiti, srazmerno vremenu provedenom na radu, dok se 50 odsto dobiti redovno svake godine uplaćuje osnivaču, u budžet Republike Srbije", navode iz JP "Pošta Srbije".

Ističu da će dalji razvoj, napredovanje i širenje poslovanja, nastaviti da zasnivaju na modernizaciji, inovacijama, ekspanziji digitalnih usluga, unapređenju procesa prijema međunarodnih pošiljki i ubrzanje procesa njihovog carinjenja, digitalizaciju procesa prijema i uručenja post-ekspres pošiljaka i paketa na adresi korisnika, kao i omogućavanje plaćanja karticom na adresi korisnika.