3. mart 2024 20:47

KBF: Broj startap kompanija u Srbiji u poslednje dve godine udvostručen

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/JADRANKA ILIĆ

KOPAONIK - Broj startap kompaniji u Srbiji je u poslednje dve godine udvostručen i trenutno iznosi oko 700, rekao je večeras na Kopaonik biznis forumu generalni direktor Inicijative "Digitalne Srbija" Nebojša Bjelotomić.

On je, na panelu "Ovladavanje globalnom prodajom: Kako osvojiti nova tržišta" u okviru Kopaonik biznis foruma rekao da u startapima u Srbiji trenutno radi blizu 7.000 ljudi.

"Polako se pokazuju obrisi industrije. Većina startap kompanija u Srbiji nastala je u protekle dve godine. Najveći problem za njih je nedostatak kadra u oblasti prodaje", rekao je Bjelotomić predstavljajći izveštaj "Startap skener 2024".

U tom izveštaju se navodi da srpski inovacioni ekosistem nastavlja impresivan rast, sa visse od 300 novih startapa u protekle dve godine.

Kao najvažniji ciljevi startapa za 2024. godinu, istaknuti su rast prodaje, razvoj proizvoda i rast broja korisnika.

Proizvodi u digitalnom svetu su različiti od onih u analognom, rekao je na panelu direktor u kompaniji Telesajn (Telesign) Filip Banković.

Kako je istakao, granice su blurovane, proizvodi se izvoze internetom i samim tim su internacionalni.

"Kod nas tako tržište nije 6,7 miliona ljudi, nego toliko u milijardama", pojasnio je Banković.

On je napomenuo da je suština kod prodaje digitalnog proizvoda ta da treba da ima svoju globalnu ambiciju. Za to je, kako je rekao, neophodno dobro poznavanje i analiza tržišta.

Član Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke Vladimir Bošković istakao je na panelu da se startapi sve više razvijaju.

Smatra da je, što se prodaje proizvoda tiče, dobra praksa testirati na manjim tržištima.

"Što bolje startapi razmišljaju globalno, neminovno che uticati na budući razvoj digitalizacije", zaključio je Bošković.