2. april 2024 14:10

Dejan Ljevnaić: Posle dve tople zime, planinski turizam u regionu u ozbiljnoj krizi

Izvor: TANJUG

Foto: TANJUG/MARIJA IVANOVIĆ

JAHORINA - Direktor Olimpijskog centra "Jahorina" Dejan Ljevnaić izjavio je danas da su dve poslednje tople zime ostavile dubok trag na planinskom turizmu u našem regionu i da mora da se reaguje na novonastalu situaciju, saopštio je ovaj centar.

"Istinski je važno da svi zajedno smanjimo cene, kako za ski pass, smeštaj, tako i za vanpansionske usluge. Samo na taj način možemo privući više turista. Vodim ski centre 17 godina i dobro znam kako skijaši razmišljaju. Imamo fantastičan proizvod, ali su cene otišle u nebesa. Nije normalno da je pivo ili espresso na stazi u Italiji 3,2 evra, dok je kod nas duplo više", istakao je on.

Dodao je da se ne sme zanemariti ni uticaj stagnacije u real estate sektoru na ovu industriju i istakao da veliki broj apartmana na Jahorini ostaje neprodat, pa su i hoteli na planinama podložni prodaji.

"Investitori se suočavaju sa gubitkom vrednosti svojih objekata. Zato je nužno da delujemo brzo i efikasno kako bismo vratili balans i ponudili pristupačne cene, čime ćemo osigurati da naša regija i dalje bude poželjna destinacija za ljubitelje planinskog turizma", istakao je direktor Olimpijskog centra "Jahorina".

On je naglasio da se šansa za oporavak sada pruža u letnjem turizmu, imajući u vidu da klimatske promene idu na ruku ovom segmentu.

"Moramo iskoristiti ovu priliku i razviti letnje sadržaje koji će privući goste tokom cele godine", dodao je Ljevnaić.

Kada je reč o rezultatima zimske sezone ovog centra, navodi se da je Olimpijski centar "Jahorina" tokom 127 uzastopnih dana, imala 250.000 posetilaca i ostvarila 1.800.000 prolaza.

Kao ključ uspeha istaknut je neprekidni rad i efikasan sistem za veštačko osnežavanje, a on je tokom cele sezone, radio bez prestanka, trošeći oko 165.000 kubika vode i proizvodeći 400.000 kubika snega.

Iz Olimpijskog centra navode da su tokom sezone, kako bi opravdali poverenje skijaša, imali više od 80 dana sa popustima na ski-karte.

Jahorina se već uveliko priprema za letnu sezonu i nada se da će ovaj otvoreni apel za smanjenje cena dopreti do hotelijera i vlasnika nekretnina na Jahorini, navodi se u saopštenju.