21. maj 2024 11:14

Darko Marjanović: Hiperpersonalizacija zasnovana na AI je budućnost prodaje

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ

BEOGRAD  - Konferencija Digital Day 2024. godine otvorena je danas u Domu omladine, a direktor kompanije Things Solver koja posluje u okviru ASEE Grupe Darko Marjanović je izjavio da hiperpersonalizacija podržana veštačkom inteligencijom (AI) predstavlja budućnost prodaje u digitalnom okruženju jer omogućava kreiranje ponuda u skladu sa realnim interesovanjima kupaca.

On je, takođe, naveo i da, iz iskustva ove kompanije u saradnji sa maloprodajnim lancima u Srbiji, prodajni rezultati mogu biti uspešniji za čak 30 odsto.

Service Photo Gallery

"Veštačka inteligencija nam omogućava da preoblikujemo tehnologiju i da je prilagodimo svakom pojedincu na jedinstven način. Savremenim softverima za preporuku čiji je rad zasnovan na AI, obradi podataka i prediktivnoj analitici moguće je u velikoj meri unaprediti relevantnost ponude, što odgovora i prodavcima i kupcima i u velikoj meri utiče na korisničko iskustvo, a samim tim i na povećanje prodaje na digitalnim kanalima, koja beleži nezaustavljiv rast", rekao je Marjanović za Tanjug.

Dodao je da personalizacija danas ne podrazumeva samo obraćanje ličnim imenom prilikom komunikacije sa kupcima kao pre nekoliko godina, već i kreiranje ponuda koje su u potpunosti u skladu sa njihovim interesovanjima.

"U rešenjima koje proizvodi kompanija Things Solver sistemi za preporuku integrisani su u prodajni levak u svim fazama, od početka do kraja procesa kupovine, a veoma su uspešni i kod zadržavanja postojećih kupaca. Mogu se primeniti na svim komunikacionim kanalima kao što su viber, SMS, email ili mobilne aplikacije", naveo je on.

Objasnio je i da su inteligentni algoritmi dizajnirani da predvide i predlažu stavke ili sadržaj koji će korisnik verovatno preferirati na osnovu prošlih interakcija, preferencija i ponašanja, uz obavezno poštovanje privatnosti podataka.

"Ovi sistemi koriste različite tehnike, kao što su kolaborativno filtriranje, filtriranje zasnovano na sadržaju i hibridne pristupe kako bi analizirali ogromne količine podataka i identifikovali obrasce ponašanja korisnika. Razumevanjem individualnih preferencija i sličnosti između korisnika ili stavki, sistemi preporuka pomažu korisnicima da otkriju nove proizvode ili sadržaj koji sami možda nisu pronašli, što na kraju podstiče prodaju, angažovanje korisnika i lojalnost platformi", rekao je on.

Dodao je da se na taj način kupcima štedi vreme i unapređuje zadovoljstvo, a prodavcima poboljšava efikasnost i uspešnost poslovanja.

Marjanović je upozorio da ova rešenja ne mogu biti od koristi ukoliko se primenjuju neadekvatni algoritmi, u slučaju neprilagođene komunikacije sa potencijalnim kupcima u smislu kanala, stila ili vremena dostavljanja informacija, kao i neadekvatno definisanih strategija za profile kupaca za koje nema dovoljno podataka.

Istakao je da su sistemi za preporuku za sada pokazali izuzetne rezultate u sektoru maloprodaje, ali da mogu biti vrlo korisni i u domenu finansijskih i telekomunikacionih usluga, imajući u vidu da su digitalizacija procesa i unapređenje korisničkog iskustva prioriteti u poslovanju ovih industrija.

Kompanija Things Solver se za kratko vreme izdvojila kao lider na tržištu po svojim rezultatima u primeni veštačke inteligencije u različitim oblastima, a rešenja koja proizvodi više od 50 IT stručnjaka u Beogradu, Kragujevcu i Skoplju trenutno se koriste se u više od 10 zemalja.

Slogan konferencije Digital Day 2024 je “Shape the Future of AI”, a učesnici skupa govoriće o ključnim oblastima u kojima veštačka inteligencija značajno utiče na digitalno oglašavanje, uključujući targetiranje, izradu kreative, korišćenje podataka i personalizovano korisničko iskustvo.

Cilj konferencije jeste da podstakne kolaborativne dijaloge između agencija, medija, brendova i tehničkih strana kako bi se pozabavili izazovima i prilikama u kreativnoj industriji, posebno u vezi između oglašavanja i veštačke inteligencije.

Na panel diskusiji o dinamičnoj evoluciji Retail Media mreža (RMN), razgovaraće se o tome kako RMN otvaraju potpuno nove izvore prihoda za trgovce, dok će panel diskusija o transformativnom uticaju veštačke inteligencije na digitalno oglašavanje pružiti saznanja o praktičnim iskustvima, izazovima i promenama u poslovnim praksama za agencije i brendove.

Posebna panel diskusija istražiće transformativni uticaj AI na digitalne marketinške prakse i razjasniti kako AI alati omogućavaju marketinškim stručnjacima da optimizuju kampanje, personalizuju iskustva i postignu velike nivoe efikasnosti i efektivnosti.

Govoriće se i o jednoj od najvažnijih tehnoloških promena u industriji digitalnog oglašavanja poslednjih godina, a to je ukidanje kolačića trećih strana i kako će ova ključna promena uticati na poslovanje.

Tradicionalni medijski panel će biti posvećen veštačkoj inteligenciji u novinarstvu, a učesnici ovog panela će razgovarati i istražiti prednosti i nedostatke korišćenja veštačke inteligencije u novinarskoj profesiji.