28. februar 2024 20:34
Mediji tužili Gugl zbog gubitaka od 2,1 milijardu evra u digitalnom oglašavanju
BRISEL - Više od 30 medijskih kuća, među kojima su i Aksel Špringer i Šibsted, tužilo je danas Guglovu matičnu kompaniju Alfabet za odštetu od 2,1 milijardu evra, zbog pretrpljenih gubitaka u vezi sa praksom kompanije u digitalnom oglašavanju.
Akcije ove američke kompanije zbog toga su pale za više od dva odsto, preneo je Rojters.
Medijske kuće koje su tužile Gugl nalaze se u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj.
"Medijske kompanije, koje su uključene u tužbu, pretrpele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Gugla", navodi se u saopštenju koje su objavili njihovi advokati.
Oni ističu da bi, bez Guglove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije.
"Najvažnije je da su ova sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog prostora", kažu advokati.
Oni su spomenuli i kaznu od 220 miliona evra francuskog antimonopolskog tela protiv Gugla za njegovo poslovanje u oblasti reklamnih tehnologija 2021. godine, kao i optužbe Evropske komisije prošle godine da potkrepe tužbu svoje grupe.
"Ukoliko dođe do praćenja regulatornog nadzora, Gugl će možda morati da promeni svoju dosadašnju praksu i obezbedi doslednije i predvidljivije cene oglašivačima", rekli su advokati.
Portparol Gugla je u saopštenju rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička".
"Gugl konstruktivno sarađuje sa izdavačima širom Evrope, a naši alati za oglašavanje se prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu s tim istim izdavačima", rekao je on.
Ova kompanija je prošle godine navela da se ne slaže sa antimonopolskim optužbama Evopske unije protiv svog poslovanja u oblasti reklamnih tehnologija.
Izdavači širom sveta poslednjih godina žale se kako, zbog sve veće dominacije visoke tehnologije u oglašavanju, njihov udeo u prihodima opada.
Gugl je, prema analitičarima, najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svetu.