26. april 2024 18:30
Kineski Šein mora pod stroga pravila EU o onlajn sadržaju zbog broja korisnika
podeli vest
BRISEL - Evropska komisija (EK) saopštila je danas da će kineska modna kompanija Šein (Shein) ubuduće morati da se pridržava novih strogih pravila Evropske unije o onlajn sadržaju, zbog toga što je broj njenih korisnika porastao iznad ključnog standarda.
Ova onlajn trgovina nedavno je objavila da ima 108 miliona aktivnih korisnika mesečno u EU, čime se pridružila drugim velikim tehnoloških kompanijama koje već podležu pomenutim pravilima, preneo je Rojters.
Agencija napominje da se kompanije sa više od 45 miliona korisnika smatraju veoma velikim onlajn platformama prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA) Evropske unije i od njih se traži da na svojim platformama učine više u borbi protiv nelegalnih i štetnih sadržaja, kao i falsifikovanih proizvoda.
EK je istakla da će Šein morati da se pridržava pravila po Zakonu o digitalnim uslugama do kraja avgusta.
U obaveze u okviru DSA spadaju usvajanje posebnih mera za osnaživanje i zaštitu korisnika na mreži, uključujući maloletne osobe, kao i procene i ublažavanje sistemskih rizika koji proizilaze iz usluga kompanija.
Kompanija Šein saopštila je da je posvećena poštovanju pravila.
"Želimo da odigramo svoju ulogu u nameri EK da obezbedi potrošačima u Evropskoj uniji da mogu bezbrižno da kupuju na mreži", rekao je jedan od direktora kineske kompanije Leonard Lin.
Rojters podseća da se od 17. februara DSA primenjuje na onlajn platforme, među kojima su Amazon, Epl, Alibaba, Majkrosoft i tri pornografska sajta.