30. maj 2024 20:29

Boing bi danas trebalo da predstavi nov plan o pouzdanosti svojih aviona

Izvor: TANJUG

podeli vest

Boing bi danas trebalo da predstavi nov plan o pouzdanosti svojih aviona

Foto: Shutterstock.com/Michael Vi, ilustracija

VAŠINGTON - Proizvođač aviona Boing danas bi trebalo da se obaveže na temeljne promene u svom novom planu, koji ima za cilj da uveri javnost, klijente avio-kompanije i regulatore da su avioni te američke kompanije bezbedni za letenje.

Kompanija će predstaviti plan Federalnoj upravi za vazduhoplovstvo (FAA), koja je naložila odlazećem izvršnom direktoru Dejvu Kalhunu i njegovim pomoćnicima da naprave strategiju nakon što su u dve revizije u februaru otkriveni ozbiljni problemi u Boingovoj proizvodnji, preneo je Si-En-En (CNN).

Boing je ove godine niz pehova, od eksplozije trupa usred leta januaru do inspekcijskih izveštaja regulatora u kojima se Boing optužuje zbog velikih problema sa kvalitetom.

Novi izveštaj treba da pokaže da kompanija može da preokrene stanje stvari i povrati status svetskog simbola kvaliteta, kada je reč o komercijalnim letelicama.

Boingov plan bi takođe mogao da baci novo svetlo na nalaze FAA u Boingovom pogonu u Vašingtonu, objektu koji gradi model "737 Maks", kao i fabrici u Vičiti u Kanzasu, ali je taj izveštaj još uvek je zaštićen od pogleda javnosti.

Američko ministarstvo pravde (DOJ) saopštilo je ranije da razmatra da li da krivično goni kompaniju Boing zbog dve smrtonosne nesreće aviona ''737 Maks', kada je u Indoneziji 2018. i Etiopiji 2019. godine poginulo je ukupno 346 ljudi, prenosi BBC.

Prema sporazumu, Boing je platio nagodbu od 2,5 milijardi dolara, dok su se tužioci složili da zatraže od suda da odustane od krivične optužbe nakon perioda od tri godine.

DOJ je saopštio da Boing ima rok do 13. juna da odgovori na optužbe, što će potom biti uzeto u obzir prilikom odlučivanja o narednim koracima.

Intenzivno istraživanje bezbednosti Boingovih aviona usledilo je nakon što su nekorišćena vrata ispala sa novog ''737 Maks-a'' ubrzo nakon poletanja u januaru, ostavljajući rupu na boku aviona.