22. septembar 2023 13:37

Savetnik za medije u Delegaciji EU: Srbija može biti ponosna brojem gradova uključenih u Evropsku nedelju mobilnosti

Izvor: TANJUG

Foto: Shutterstock.com/artjazz, ilustracija

BEOGRAD - Evropska nedelja mobilnosti - vodeća kampanja Evropske komisije za podizanje svesti o održivoj urbanoj mobilnosti, u Srbiji se održava u 25 gradova i opština, a prema oceni savetnika za medije pri Delegaciji EU Patrika Šmelcera Srbija treba da bude ponosna na broj lokalnih samouprava uključenih u akciju koja se odvija širom Evrope svake godine od 16. do 22. septembra.

Šmelcer je izrazio zadovoljstvo što je danas u kampanji Evropska nedelja mobilnosti učestvovalo i stotinu osnovaca iz novobeogradske škole "Laza Kostić", a koji su mogli da čuju mnogo o saobraćaju i značaju toga da što više koriste bicikle, trotinete a što manje da se voze automobilima.

"Evropska nedelja mobilnosti događaj je koji sprovodimo sa lokalnim partnerom 'Moj lepi grad' i nastojimo da deca koja imaju između osam i 10 godina uče o mobilnosti. Evropska nedelja mobilnosti u celoj Evropi promoviše smart mobilnost - potrebu da više koristimo bicikle, javni prevoz ili samo da šetamo. To nam je svima važno jer predstavlja zaštitu životne sredine a zdrava životna sredina je dobra za sve", naveo je Šmelcer za Tanjug.

Kampanja se u Srbiji održavala u 25 lokalnih samouprava među kojima su između ostalog uz Beograd, Novi Sad, Niš, bili i Kanjiža, Bačka Palanka, Sombor, Aleksinac, Bajina Bašta, Čajetina, Pirot, Osečina, Topola, Vranje, Užice, Vlasotince... Vranjska Banja.

"Srbija može biti ponosna zato što ima 25 gradova i opština koji su postali deo Evropske nedelje mobilnosti. U celoj Evropi učestvuje ih 3.000, i zato je to veliki uspeh za Srbiju", rekao je Šmelcer i izrazio nadu se da će naredne godine u kampanji odziv biti još veći.

Direktorka Osnovne škole "Laza Kostić" Aleksandra Tošić izjavila je danas da je kampanja u kojoj učestvuju đaci njene škole višestruko korisna.

"Važno nam je da vezu između blokova 19 i 23 prikažemo kao puteve bezbednosti, da deca te frekventne raskrsnice prelaze bezbedno i pažljivo, da koriste bicikle, trotinete, ... da idu pešice i tako štede energiju", rekla je Tošić i dodala da je kampanja prilika i da deca nauče da koriste svoju snagu, svoje noge, kako bi što manje štetili životnoj sredini i kako bi što manje davali potporu i podršku izduvnim gasovima.

Kampanja je prilika i da deca čuju da učesnici u saobraćaju nisu samo automobili već i pešaci i majke sa decom u kolicima i osobe sa invaliditetom i stari, rekla je Tošić za Tanjug i dodala da su najmlađi danas mogli da nauče i šta određeni delovi semafora pokazuju slepima, kao i da je prvi bicikl napravljen pre više od 200 godina.