14. mart 2023 22:05

Otvorena izložba skulptura i slika Sare Nikolić

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Izložba skulptura i slika posvećenih konjima "Karusel", umetnice Sare Nikolić, otvorena je večeras u beogradskoj galeriji "Sanjam".

Govoreći na otvaranju izložbe, muzičar i glumac Nele Karajlić, pravim imenom Nenad Janković, istakao je da je delo Nikolićeve "panegirik jednoj od najlepših životinja na planeti, njenoj plemenitosti i gracioznosti".

Intext service Video

"U svakom Sarinom radu oseća se snaga koju konj ima, njegova veza sa ostatkom prirode, ali i dostojanstvo", rekao je Karajlić posetiocima u prepunom galerijskom prostoru.

Nikolić je rekla Tanjugu da je izložbu nazvala "Karusel" po univerzalnoj reč za vrteške, a u svojim radovima je prikazala konje koji su "okrenuti naopačke, u nekom artificijelnom položaju, iščašeni".

"Okreću se na nekom sopstvenom karuselu na kome sam se i ja vrtela dok sam ih radila", rekla je Nikolić.

Prema njenim rečima, konji su jedna od najeksploatisanijih tema u istoriji umetnosti, i "pogodni su za transpoziciju umetničke prakse", a njihova anatomija, gracioznost i snaga oduvek su zanimljivi vajarima.

Intext service Video

Upitana zašto njenim prikazima konja, u skulpturama od metala ili slikama rađenim ugljenom na papiru, nedostaje rep, Nikolić je rekla da je to "zato što se sprema velika skulptura - konjski rep".

Vlasnica galerije Sanja Bjelanović Janković je istakla da je "Karusel" prva izložba skulptura u "Sanjam", koju su odabrali nastojeći da to bude "nešto posebno, aktuelno i zapamtljivo".

Bjelanović Janković je podsetila da je Nikolić prepoznata još kroz diplomski rad koji je realizovan kao spomenik patrijarhu Pavlu u Trebinju, kao i kroz bistu Vuka Karadžića u Banjaluci, kao i da sprema skulpturu Ljube Popovića za Valjevo.

"Sara je pobegla iz realističnog izraza i odlučila da predstavi suštinu jedne plemenite životinje, njenu snagu, eleganciju i gracioznost pokreta", ocenila je Bjelanović Janković.

U tekstu pratećeg kataloga izložbe, Miodrag Danilović je naveo da autorkini konji "ne ostaju u granicama pukog artističkog eksperimentisanja kojim se odaje počast jednom klasičnom motivu", već se sagledavaju kao "traganje za načinom da se iznova ostvari prisan i intiman kontakt".

Prema njegovim rečima, skulpture Nikolić su "oslonjene na plastičke vrednosti radikalno iskazane u skulpturi i slikarstvu moderne".