20. jul 2024 21:11

Novinarka Radmila Stanković: Dragan Nikolić je celog života pamtio kako ga nisam izdala

Izvor: TANJUG

podeli vest

Novinarka Radmila Stanković: Dragan Nikolić je celog života pamtio kako ga nisam izdala

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD  - Novinar Radmila Stanković je rekla da je najveći kvalitet što je istrajala radeći kulturu, da treba prepoznati ko je talentovan i dati mu prostora, da je zadobila poverenje glumca Dragana Nikolića i da joj je jednu od najvrednijih ispovesti dao Žarko Laušević.

Stanković je rekla Tanjugu da je navikla da je novinar, a ne novinarka, jer je od početka bila ravnopravna sa muškarcima, imala je istu platu, ili veću kad bi zaslužila.

Kako mlad novinar pratila je feministički skup u Beogradu, i ono što je tada govoreno, Stanković se učinilo toliko normalno da se pitala za koga se to bore.

"Naravno da to nije dobro reći, ali tako sam odrasla, vaspitana i radila celog života i nemam taj poriv da li sam novinar ili novinarka. Dobro se osećam kao novinar", naglasila je Stanković.

Nagradu "Niko Garone“ pozorišta PATOS iz Smedereva za doprinos u kulturi dobila je uz ocenu žirija da je u njenim tekstovima neiskrivljena sliku i da je novinarka sa integritetom, a Stanković je rekla da joj je drago zbog takvog obrazloženja.

"To što sam se trudila i istrajala je verovatno najveći kvalitet novinara koji se bavi kulturom. Znate da kultura nikome nije iz oka ispala", navela je Stanković.

Primetivši da je novinar važan kad se bavi politikom, Stanković je dodala da se i sama desetak godina bavila političkim novinarstvom, pokušavajući da vidi kako funkcionišu država i sistem kako bi pozicionirala mesto kulture i znala zašto se buni.

"Ljudi vole javne ličnosti sa kulturne sceni, vole time da se bave. Trudila sam se da i drugo pokažem, koliko mogu. Najlakše je dati poznato", navela je Stanković.

Prvi intervju Stanković je radila za omladinski list Susret sa glumcem Draganom Nikolićem (1943-2016), u tom trenutku zvezdom televizijske emisije "Maksimetar".

"Gaga i Milena (Dravić 1940-2018) još nisu bili zvanično zajedno. On je u stanu imao veliki portret Milenin na zidu. Gledala sam fotoreportera kako slika taj portret i Gagu", prisetila se Stanković.

Kad se sve završilo, Nikolić je zamolio da portret Dravić ne uđe u novine, a Stanković se složila. Na prelomu broja urednik je ipak stavio sliku, da bi Stanković rekla da to ne može, jer je "obećala Draganu da to neće ići, molio je da to ne ide".

"Dragan je to celog života pamtio, kako ga nisam izdala", naglasila je Stanković.

Svojevremeno je u javnosti glumački par bilo prozvan pošto su uzeli crnogorsko državljanstvo, što je Dravić "užasno bolelo", pa je Nikolić tada jedini put u životu nešto zamolio Stanković.

"'Rajo je li možeš da probaš da napišeš, da se smiri ova moja'. Milena je bila užasno osetljiva, sve ju je pogađalo. Imali su kuće u Rosama, Dragan je poreklom Crnogorac, istaknuti su umetnici, i Crnogorci su hteli da im učine", prisetila se Stanković.

Smatrajući da nije lepo da se tako nešto lomi preko leđa Nikolića i Dravić, Stanković je ispoštovala zahtev, i sutradan posle teksta par je bio pozvao predsednik Srbije Boris Tadić.

"Javila se Milena posle toga. 'Radmila mnogo vam hvala, ipak mi je sada lakše, nisam znala šta da radim, kao da smo neke izdajice'. Eto, to vam je priča o poverenju", naglasila je Stanković.

Prema njenim rečima, "najveću novinarsku glupost" je napravila sa slikarom Stojanom Ćelićem (1925-1992), koji je inače retko davao intervjue.

"U nekom trenutku, da budem originalna, kažem: 'Na šta mislite dok slikate?' U mojoj glupoj glavi slikar dok slika razmišlja o čemu god hoće. A on me ledeno pogleda, i kaže: 'Na sliku'", prisetila se Stanković.

Napomenuvši da nikad nije radila intervju sa pop pevačem Zdravkom Čolićem, Stanković je rekla da "ima ljudi koji su opšte dobro i onda nemate više nikakav odnos" prema njima.

"Čolić vam je fontana Di Trevi - svako ima svoju želju i baci novčić", navela je Stanković.

Primetivši da je i Nikolić bio voljen, Stanković je dodala da to nije bila ta vrsta popularnosti kao Čolić, sa menažerima i turnejama, dok je glumcu kad je išao na kafu svako mogao da priđe.

"Potpuno drugi svet, sistem, života, vrednosti, svega. I sad se pitam kako bih ja sa hodajućom legendom? Ne postoji niko na muzičkoj sceni ko traje duže od njega", navela je Stanković.

Prema njenim rečima, strašno je važno kao novinar prepoznati kome treba dati šansu, jer "ne možete dati netalentovanom prostor u novinama".

"Kad hoćete nekog da promovišete morate zaista da imate mnogo argumenata za to, kad treba uredniku da objasnite zašto. To je elaborat", napomenula je Stanković.

Navevši da se za sve razgovore pripremala, Stanković je znala da napomene uredniku da joj sagovornik "nije prijatelj, ni rod, ali vredi".

Sa iskustvom rada na Drugom programu Radio Beograda, Večernjim novostima i nedeljniku Telegraf, Stanković je napomenula da boravak u časopisu NIN smatra "vrhuncem svog posla".

"U NIN-u sam imala prvo suđenje. Posle tolikih godina rada, mene je tužio Branislav Lečić, tadašnji ministar kulture. I to je bilo neprijatno", priznala je Stanković, danas novinar časopisa Radar.

Prema njenim rečima, na kraju je Lečić odustao od tužbe jer je shvatio da je ono što je napisala bilo potkrepljeno dokazima.

Stanković je dodala da joj je bilo žao "što je to uradio čovek, koji je došao kao vesnik demokratkih promena, a pokaže se na nečemu banalnom - loše".

"Ne bih ni znala da me nisu zvali ljudi iz institucije kojoj je uplatio novac kao pomoć da se održi, a onda došao odigrao predstavu za isto toliko para", navela je Stanković.

Glumac Žarko Laušević (1960-2023) je bio iznenadio Stanković kad je u poslednju knjigu "Padre, idiote" (2022) stavio integralno njen tekst iz NIN-a.

Laušević je ubio iz pištolja dvojicu mladića i ranio trećeg u svađi u Podgorici 1993. godine, nakon čega je osuđen na zatvorsku kaznu, pa je pomilovan.

"Tekst je zaista jedno od najvrednijih ispovesti čoveka koji je bio situaciji u kojoj je bio on. Najtačnijih, najdirljivijih. Tu je novinar nepotreban. To je trebalo da bude intervju. Slala sam pitanja. Na kraju to što sam dobila ne treba nikakvo pitanje", navela je Stanković.

Prema njenim rečima, čini se da je Lauševića slava i kontraverze oko predstave "Sveti Sava" izbacilo iz koloseka.

"Mislim da on to nije umeo da podnese. Nije reč o spremnosti, nego je to bilo previše, a on nije bio neko ko bi se šepurio s tim. Nije ga to nikada zanimalo", ocenila je Stanković.