14. decembar 2023 07:12

Vilonista Jurij Revič je održao koncert u Beogradskoj filharmoniji

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/MARKO ĐOKOVIĆ

BEOGRAD – Austrijsko-ruski violinista Jurij Revič u pratnji finskog pijaniste Ukija Ovaskainena, održao je večeras samostalan koncert u Sali Beogradske filharmonije.

Koncert je deo ciklusa "Jovan Kolundžija predstavlja" u organizaciji Ustanove kulture Gvarnerijus, čiji je osnivač upravo Kolundžija, prisutan večeras u publici, povodom Svetskog dana violine.

Kako je uoči koncerta Revič otkrio za Tanjug, on je specijalno kreirao repertoar za beogradsku publiku i time je izveo klasična dela velikih kompozitora mnogih pravaca i perioda, od romantizma, preko baroka, do tanga i savremene muzike, od Ludviga van Betovena, Nikoloa Paganinija, Bele Bartoka, preko Astora Pjacole, do Volfganga Amadeusa Mocarta, i drugih.
Service Photo Gallery

Muzičko veče je krenulo sa kompozicijom „Sonata No. 4“ (1796) romantičara Ludviga van Betovena (1770 – 1827), koja nosi još naziv i „Klavirska Sonata br. 4“, Opus 7, a poznata je i kao „Velika sonata“. Jedna je od najdužih sonata u celini, tako da integralno izvođenje traje oko 28 minuta.

Na listi je bio italijanski kompozitor i violinista Nikolo Paganini (Đenova, 1782 – Nica, 1896) sa delima „Auer caprice Nr. 24“ i „La Campanella“ u aranžmanu autora Pola Kočanskog.

Revič koji je prvi put nastupio u Beogradu 2011. godine na poziv Jovana Kolundžije je večeras odabrao i portret argentinskog kompozitora Astora Pjacole sa delom „Grand Tango“, pravi omaž predstavniku pravca „nuevo tango“, odnosno „novi tango“, kao spoj elemenata džeza i klasične muzike.

Ove noći se predstavio i kao kompozitor, te je odsvirao svoje dve numere -

"Prelude" i "Violett" na koncertu koji je stručno podelio na dva čina, dve celine, sa pauzom.

"Sonata e-moll" je kompozicija sa večerašnjeg repertoara - sonata za klavir i violinu Volfganga Amadeusa Mocarta (1756-1791).

Lista koncera je uključila mađarskog kompozitora Belu Bartoka i njegove slavne "Rumunske igre".

U finalnom poglavlju koncerta na red je došla i "Đavolja sonata" ili "Sonata Devils thrill“, za solo violinu, čiji je kompozitor Đuzepe Tartini (1692–1770). U pitanju je umetnikova najpoznatija kompozicija u karijeri, upamćena po tehnički veoma kompleksnim segmentima - pasažima.

Posle numere „Intermezzo“ Pjetra Maskanjija (1863 - 1945), italijanskog kompozitora, a zatim je sa kolegom Ukijem Ovaskainenom izveo "Karmen" (1881) Pabla de Sarasate.

Jurij Revič se na samom kraju veoma kratko obratio publici u sali Beogradske filharmonije gde je istakao da je veoma srećan što je ponovo u Srbiji na celovečernjem koncertu, da mu je drago što ga publika prati svih ovih godina i za sam kraj na bisu je najavio da će svirati još malo Pjacolu.

Tako je u finalu koncerta od skoro dva sata odsvirao čuveni hit "Libertango" Astora Pjacole i oprostio se od beogradske publike za ovu godinu.

Austrijski violinista i kompozitor Jurij Revič je rođen u muzičkoj porodici violinista, a violinu je počeo da svira violinu sa samo 5 godina.

Dobitnik je mnogih prestižnih nagrada za klasičnu muziku, nastupao je u Berlinskoj filharmoniji, u Beču, Londonu, Frankfurtu, Minhenu, Cirihu, Lajpcigu, Briselu.

Tokom novembra ove godine bio je na koncertnoj turneji u Južnoj Koreji, Čileu, Meksiku, Brazilu i Kini, gde je nastupao zajedno sa argentinskom pijanistkinjom Martom Argerič (gostovala je u Beogradu 2022. na festivalu BELEF) i britanskim čelistom Stivenom Iserlisom.

Revič je snimio devet albuma na CD-u za različite izdavačke kuće, kao što je čuveni "Sony" sa delima za violinu i orkestar velikih kompozitora (Astor Pjacola, Sen Žorž, Antonio Vivaldi).