16. februar 2023 09:50
Jasmina Trumbetaš Petrović: Opera "Turandot" izgleda kao svetske produkcije
BEOGRAD - Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je operska pevačica Jasmina Trumbetaš Petrović koja je govorila o svojoj ulozi u predstavi "Turandot".
Trumbetaš Petrović je rekla da da je dugoočekivana predstava "Turandot" od premijere krajem prošle godine doživela "fenomenalan uspeh", i da joj je zadovoljstvo što učestvuje u naslovnoj ulozi.
Pored toga što će se u ulozi princeze Turandot ponovo pojaviti 23. februara na sceni Narodnog pozorišta, Trumbetaš Petrović je izrazila i zadovoljstvo što će posle četiri godine ponovo biti postavljena i opera "Aida", sa njenim kolegama Sanjom Anastasijom, Jankom Sinadinovićem i drugima.
Trumbetaš Petrović je napomenula da "Turandot" privlači pažnju publike zato što je to je "opera-bajka, priča o ljubavi, o ledenoj princezi koja zahvaljujući Pricu Kalafu više nije toliko ogorčena na muškarce", pošto je prethodno njena rođaka bila silovana.
Prema njenim rečima, reditelj Pavle Mario Del Monako je za "Turandot" osmislio nesvakidašnju postavku, sa savremenom scenografijom i tradicionalnim kostimima, koja "može da se ubroji u svetske produkcije".
Primetivši da je zahvaljujući takvoj postavci i "Pavlu koji je bio sjajan" "Turandot" rasprodat, Trumbetaš Petrović je dodala da očekuje da će predstava živeti i zato što je priča nesvakidašanja bajkovita sa dosta poznatih arija.
Opera Narodnog pozorišta, a samim time i u Srbiji, je napunila 100 godina, Trumbetaš Petrović je razmišljajući o budućnosti te vrste umetnosti ocenila da je "opera vanvremenska, internacionalna umetnost za sva vremena, ona je večna".
"Samo beogradska opera ima 100 godina, da ne pričam o drugim teatrima. Predstave se obnavljaju sa drugim izvođačima i orkestrima. Umetnost i dalje živi i dalje se traži živa interakcija s publikom", rekla je umetnica.
Prema njenim rečima, u snimku predstave se ne može uživati kao u živoj interakciji umetnicima na sceni.
"Teatri će i dalje živeti samo je pitanje da li će moći elitna, vrhunska umetnost moći da se finansira i na koji način. To je skupa umetnost i uglavnom se mnogi teatri u svetu finansiraju mecenarstvom i raznim sponzorima", ocenila je Trumbetaš Petrović.
Umetnica je istakla i da joj je lično drago što je posle otpevanih skoro svih njegovih uloga ušla u malu porodicu Pučinijevih interpretatora, dodavši da je za uspeh u njenom poslu neophodno biti "na i van scene u kondiciji".
"To je stalan rad, usavršavanje, vežbanje, ni dana bez pevanja, jer se to odmah oseti. Glas je živi instrument i jedan dan nevežbanja se oseti", rekla je umetnica.
Prema njenim rečima sa verom u sebe, pozitivnom enegrijom i stalnim vežbanjem treba pokušati da svaki dan ulepšate, bez obzira koliko bio tmuran, prožet uobičajenim problemima.
U svetu koji stalno tone u ratove i krize, "umetnost, naročito opera, je nešto što čoveka oplemenjuje".
"Ne kažu džaba da operski umetnici mnogo duže žive od običnih ljudi. Valjda zato što na trenutak kad su na sceni potpuno se isključe i žive drugi život", primetila je umetnica.