20. mart 2024 10:17

Dragana Đukić: Predstava "Strah u operi" odlično korespondira sa publikom

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD - Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je glumica Dragana Đukić kojaje govorila o svojoj ulozi u predstavi "Strah u operi" Ateljea 212.

Đukić je rekla da je predstavu "Strah u operi" napisala Jelena Mijović na osnovu četiri priče italijanskog pisca Dina Bucatija (1906-1972) iz zbirke "Prodavnica tajni".

Intext service Video

Igraju Svetlana Bojković, Milica Trifunović, Tika Stanić, Luka Grbić, Jelena Đokić, Suzana Lukić i drugi, a Đukić je dodala da joj je rad na "Strahu u operi" bio jako zanimljiv jer se dugo nije bavila takvom vrstom žanra u pozorištu.

Napomenuvši da je dobro radila sa rediteljem Ivanom Vukovićem, Đukić je dodala da i da je "bilo inspirativno od samog početka", od kako je pročitala tekst.

Đukić je navela da će predstava "vrlo dobro da korespondira sa publikom", počev od zvukova demonstracija koji se čuju, a kojih se dobro sećaju generacije sa početka devedesetih godina.

Prema njenim rečima, Bucati je bio levičar, antifašista, novinar koji se bavio socijalnim problemima, i prezirao je socijalnu i uopšte ljudsku nepravdu, ismevao elitu, snobove i malograđanštinu.

"Tako da mislim da će ljudi da se poistovete. Da li sa majčinskom brigom i pričom koju nosi Bojković i Mima, i uopšte ta ideja da jedno jaje može nešto da pokrene, kao efekt leptira, da se samo desi, da sve krene", rekla je glumica.

Service Photo Gallery

Đukić je dodala da je "Strah u operi" "predstava o predstavi u predstavi" i da je zanimljivo što se dešava iza kulisa, iza kojih se ne vidi opera, već "samo čujemo da se dešava premijera, a ispred se dešava revolucija".

U predstavi ima trenutaka kada glumci nastupaju sa pevanjem, a Đukić je dodala da Bucati u svakoj priči ima neki element naučne fantastike, što je njoj odgovaralo kao ljubiteljki žanra.

"Nije bilo neslaganja, preteranog sučeljavanja, mi na jednoj, a reditelj na drugoj strani. Bilo je vrlo lagano, išlo je dobrim tokom, uz dobru energiju i prosto se desi dobra predstava", naglasila je Đukić.

Govoreći o repertoaru Ateljea 212, Đukić je podsetila da je to pozorište uvek imalo miks žanrova, i bilo je slobodno i otvoreno, a predstave na maloj sceni su vrhunske i mogu se meriti sa onima na velikoj sceni.

Navevši da je "Strah u operi" post-drama, Đukić je dodala da Atelje 212 ima i komedije, ali i predstave kao što je "Amsterdam", "koja ima užasnu temu" i priča "o Holokaustu, o nacizmu i fašizmu koji ne miruje i koji se budi iznova, kao neki vampir".

"O tome i Bucati priča. Tokom naše predstave se nekoliko puta pomene fašizam. Danas su desnice na vlasti svuda u Evropi. Tako da se Atelje trudi da ostane avangarda", navela je glumica.