23. avgust 2024 15:44

Serviser električnih trotineta: Treba poštovati pravilo koliko se puni baterija i redovno servisirati trotinet

Izvor: TANJUG

Foto: Shutterstock.com/Jose HERNANDEZ Camera 51, ilustracija

BEOGRAD - Kako bi se izbegle štete i tragedije nastale kao rezultat nepravilnog punjenja baterije na elektičnim skuterima i trotinetima, neophodno je da se vlasnici pridržavaju pravila ali i da ih servisiraju bar jednom godišnje, izjavio je serviser Predrag Arsenijević.

Arsenijević je za Tanjug naglasio da je važno da se zna da nije preporučljivo da se preko noći na punjaču drži čak ni mobilni telefon, a kamoli skuter.

"U principu ako je punjač testiran i nekog dobrog kvaliteta punjenje ne bi trebalo da predstavlja neki problem. Ali u suštini punjači pune skutere od tri do sedam sati i to je optimalno vreme punjenja i ne bi trebalo duže da se drže na punjaču", rekao je Arsenijević.

Arsenijević naglašava da je kod njih u servisu pravilo i da se trotinet, skuter servisira jednom godišnje.

Taj redovni servis, kako kaže, podrazumeva jako bitnu kontrolu instalacija.

"Kontolišemo kakva vam je baterija, kakva je instalacija u trotinetu, provera kočionog sistema isto je jako bitna kao i kontroloa ostalih pneumatika", naveo je Arsenijević povodom tragedije u Novom Sadu koja je kako se veruje rezultat eksplozije električnog skutera koji je tokom čitave noći bio na punjaču.

Na pitanje koliko je opasno držati električna vozila na punjaču tokom cele noći, koliko je to nebezbedno, kaže da to ne bi trebalo da bude opasno ako se kupuju atestirani punjači, sa prenaponskom zaštitom.

"U suštini ako kupujete novi skuter ili trotinet, dobijate punjače koji su atestirani. Ako ih kupujete na Alieskpresu i u kineskim prodavnicama, koje prodaju sve te stvari povoljnije ali bez atesta, tu stvari mogu biti drugačije", rekao je on.

Na pitanje kako građani treba da postupe ako dođe do problema sa baterijom kaže da baterija ne može da eksplodira, ali može da dođe do velikog požara jer litijum jako brzo gori i tu nema nekog specijalnog gašenja,

Naglasio je da je najbolje da se u takvoj situaciji odvojimo od vozila i da čekamo adekvatne službe, vatrogasce ili koga treba, da se to vozilo ugasi jer litijum je jako zapaljiv i treba voditi računa sa tim.

Na pitanje da li postoje neki znaci koji bi mogli da ukazuju da bi baterija mogla da napravi problem, podseća da nas trotinet "obaveštava" kada je neispravna baterija, jer se primećuje da punjenje nije adekvatno.

"Ali postoje neke stvari koje se ne primete, zato postoji servis gde mi moramo da prekontrolišemo instalaciju žice i ostalo, da nije u nekom spoju, da nešto nije oštećeno", rekao je Arsenijević.