23. septembar 2024 20:10

Ministar Žigmanov prisustvovao predavanju Milorada Pupovca u SANU o jezicima manjina

Izvor: TANJUG

podeli vest

Ministar Žigmanov prisustvovao predavanju Milorada Pupovca u SANU o jezicima manjina

Foto: TANJUG/MLJMPDD

BEOGRAD - Ministar za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog u Vladi Srbije Tomislav Žigmanov izjavio danas da su za svaku pohvalu nastojanja Odbora za proučavanje nacionalnih manjina i ljudskih prava Srpske akademije nauka i umetnosti da teme koje se odnose na identitetska pitanja zajednica sa manjinskim statusom drže u fokusu interesa.

On je to rekao nakon što je prisustvovao današnjem predavanju profesora Milorada Pupovca, održanom u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti pod naslovom „Manjine na svom jeziku“, saopštilo je Ministarstvo za LJMPDD.

Predavanje pomenutog filologa, lingviste i poslanika Samostalne demokratske srpske stranke iz Hrvatske organizovao Odbor za proučavanje nacionalnih manjina i ljudskih prava SANU kojim predsedava akademik Tibor Varadi.

Profesor Pupovac je, uz relevantne statističke pokazatelje, predstavio studijske slučajeve srpske, hrvatske, bošnjačke i crnogorske manjine kao jezičke manjine sa ovih prostora.

Dvojica lidera manjinskih zajednica srpske u Hrvatskoj i hrvatske u Srbiji, Pupovac i Žigmanov, sreli su se i razgovarali na marginama skupa u SANU koji je okupio značajan broj domaćih lingvista, teoretičara jezika, a događaju je prosustvovao i predsednik SANU akademik Zoran Knežević.

"Predavanje Pupovca o jezicima Srba, Hrvata, Bošnjaka i Crnogoraca, kao nacionalnih manjina u kontekstu konkretnih sociolingvističkih datosti država u kojima žive više je nego zanimljivo, ne samo iz vizure nauke već ima plodnu korist i kada je reč o području politike, naročito u delu kreiranja jezičkih politika i zakonskih rešenja u upotrebi maternjih jezika nacionalnih manjina", rekao je Žigmanov.

Ministar je naveo da njegovo prisustvo, kao ministra u Vladi Srbije iz hrvatske zajednice, šalje višestruke pozitivne poruke - od dobrodošlice i gesta uvažavanja govornika do iskazivanja interesa za temu i prilike da se nešto i nauči, naročito iz, bilo pozitivnih ili negativnih, iskustava drugih.