19. mart 2025 14:10
Izabrani pobednici drugog STE(A)M izazova u Srbiji
podeli vest

Foto: Shutterstock.com/Casimiro PT, ilustracija
BEOGRAD - Proglašeni su pobednici čija su rešenja za primenu nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike, odnosno STE(A)M disciplina za rešavanje lokalnih problema, odabrana kao najbolja u konkurenciji osam timova, saopštio je danas UNDP.
STE(A)M izazov organizuje Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja.
Pobedili su RePET3D iz Tehničke škole Pirot, Trashformers iz Palanačke gimnazije, Smartanci iz Tehničke škole Rade Metalac iz Leskovca i Gimnazija eko tim (GET) iz Gimnazije Vrnjačka Banja.
Finale je održano u Palati Nauke u Beogradu.
Tim RePET3D iz Pirota osmislio je rešenje za smanjenje plastičnog otpada i podsticanje održivog korišćenja resursa, dok tim Trashformers iz Smederevske Palanke problem nepravilnog odlaganja otpada u školskom dvorištu rešava kroz inovativan i interaktivan pristup.
Smartanci iz Leskovca osmislili su inovativan način za povećanje energetske efikasnosti i smanjenje nepotrebne potrošnje električne energije kroz primenu pametnog uličnog osvetljenja.
Gimnazija eko tim (GET) iz Vrnjačke Banje odlučio je da unapredi turističku ponudu kroz mapiranje i obeležavanje postojećih staza za biciklizam, brzo hodanje, trčanje i šetnju u okolini Vrnjačke Banje, kreiranjem interaktivne aplikacije koja će omogućiti korisnicima da otkriju nove rute i dobiju informacije o njihovoj dužini, težini savladavanja, mestima za odmor, izvorima vode, kao i o lokalnoj flori i fauni.
Načelnica Odeljenja za poslove srednjeg obrazovanja i vaspitanja i obrazovanja odraslih u Ministarstvu prosvete Marija Krneta čestitala je pobednicima STE(A)M izazova i pohvalila ideje i zalaganje svih učesnika.
"Ovo je prilika da učenici pokažu timski duh, usvoje nova znanja i veštine, i praktično primene znanja iz nekoliko predmeta. Takođe, važno je naglasiti da su ovako kvalitetni projekti rezultat saradnje učenika i njihovih nastavnika. Nastavnici koji na ovaj način rade sa učenicima sem unapređivanja sopstvenog rada mogu i da razmenjuju svoja iskustva i ideje iz različitih oblasti", rekla je Krneta.