16. avgust 2023 14:03
Okanović: Putnici u javnom prevozu su osigurani, imaju pravo na naknadu štete
BEOGRAD - Svaki putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu, a kako za Tanjug objašnjavaju u Gradskom saobraćajnom preduzeću, putnici koji su u njihovom vozilu osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja kod kompanije "Dunav osiguranje" u Beogradu.
Pre dva dana na Trošarini je u saobraćajnoj nesreći, kada je tramvaj iskočio iz šina i sudario se sa autobusom, bilo povređeno 12 osoba, i tada se postavilo pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Tanjug da putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni u pogledu njihovog osiguranja, pre svega, svaki vlasnik prevoznog sredstva u kome se obavlja javni prevoz, autobus, voz, putnički avion ili putnički brod, kako kaže, mora da ima zaključenu polisu osiguranja putnika koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
Sa regulisanjem vožnje trotineta počeće i rentiranje, kao u svetu
Sa donošenjem izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, čiji predlog je već u skupštinskoj proceduri, očekuje se i pojava brojnih operatera koji će rentirati električne trotinete, kao što je to slučaj u svetu.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je u Evropi i svetu vrlo popularno rentiranje trotineta, takozvani "šering", dodajući da su to servisi koji rade putem aplikacije.
"Pronađete putem aplikacije gde se nalazi najbliži slobodan trotinet, a onda ga putem mobilnog telefona otključate, platite preko mobilnog telefona njegovo kroišćenje i kad završite korišćenje ostavite ga tu gde ste završili vožnju, pa će ga onda uzeti neko drugi", rekao je Okanović za Tanjug.