22. septembar 2023 12:09

Aleksić: Izmene Zakona o saobraćaju od velikog interesa za srpsku privredu

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Generalni direktor "Srbijatransporta" Goran Aleksić ocenio je danas da su izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje se odnose na sniženje starosne granice za polaganje C i D vozačkih kategorija, od velikog interesa za srpsku privredu i građane.

Aleksić je za Tanjug rekao da je dugo ukazivao na probleme do kojih će se doći zbog nedostatka profesionalnih vozača u Srbiji, koji odlaze u inostranstvo zbog bolje zarade, i istovremeno smanjenja broja stanovnika.

Aleksić kaže da je u poslednjih nekoliko godina, imajući u vidu sve događaje koji se dešavaju u EU i drastičan rast zarada profesionalnih vozača u Srbiji, taj odliv profesionalnih vozača smanjen, ali da Srbija mora da vodi računa o svojoj privredi, svom društvu i u tom smislu, donosi mere koje su u interesu građana i privrede Srbije.
Intext service Video

"Imamo situaciju da kod nas dolaze ljudi koji su iz dalekih azijskih zemalja, ali imamo situaciji i povratka ljudi iz evropskih zemalja, zbog vrlo visokih komunalnih troškova u zemljama EU. Ono što smatramo jako važnim kada je primena novih rešenja u izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaje, jeste da država mora da nađe načina da subvencioniše obuke mladih ljudi za pristup profesiji, jer je nama potrebna kvalitetna obuka zbog bezbednosti saobraćaja i funkcionalnosti sistema", zaključio je on.

Goran Kojadinović iz Privredne komore Auto škola Srbije izjavio je danas da su izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje se odnose na povlačenje starosne granice za polaganje C i D kategorije, bile gašenje požara zbog velikog odliva, a slabog priliva novih vozača kroz sistem osposobljavanja kandidata.

"Kada je bila javna debata o tome, neverovatno je bilo čuti ljude iz autoprevozničke zajednice u kakvom su problemu. Ono što mi, kao segment koji se bavi obukom, odnosno osposobljavanjem tih kradrova i vozača, možemo reći da je inače priliv tih kadrova slabiji. Sama činjenica da imamo manji priliv interesenata i kandidata, manje ih i izlazi, potrebe privrede su ugrožene, odnosno smanjena je količina ljudi koji dolazi i koji treba da obavlja transposrtni posao", rekao je on za Tanjug.
Intext service Video

Napominje da izmenom Zakona, sada vozač sa B kategorijom kome nije istekla probna vozačka dozvola, može da konkuriše za C kategoriju, i dodaje da će komora Auto škola kao činilac u tom procesu, učiniti sve da vozača što bolje pripremi i osposobi što bolje.

Kojadinović ističe da je za dobrog vozača ključna stvar iskustvo i njegovo osposobljavanje u praktičnom smislu, odnosno što više sati vožnje i učetvovanja u saobraćaju.

Načelnik sektora za vozače u Agenciji za bezbednost saobraćaja Slobodan Karličić naveo je da su usvajanjem izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja, preudzete mere kako bi se ublažio i smanjio nedostatak profesionalnih vozača u Srbiji, kojoj kao i mnogim drugim zemljama EU, nedostaju profesionalni vozači.

"Brojka koja se spominje u medijima je oko 20.000, mada mislim da je ona prevelika. Negde okvirno od 10 do 12 hiljada profesionalnih vozača nedostaje u Srbiji, i to su pretežno vozači kamiona i nešto manje vozači autobusa", istakao je on.

Prema njegovim rečima, postoji dosta primera dobre prakse Zakona u EU, i kao jedan od tih primera, istakao je Francusku u kojoj je pitanje profesionalnih vozača rešeno na način da vozači moraju proći proces obuke, polagati ispit i nakon toga dobiti sertifikat o profesionalnoj kompetenciji, odnosno dokument koji potvrđuje da taj vozač može sutra bez ikakvih problema voziti u javnom saobraćaju.
Intext service Video