12. januar 2023 17:43

Kasnili vozovi na brzoj pruzi BG-NS zbog krađe delova kontaktne mreže

Izvor: TANJUG

Foto: TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ

BEOGRAD - Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge na dve lokacije između Beograda i Novog Sada tokom današnjeg dana došlo je do kašnjenja vozova na brzoj pruzi.

Zbog krađe čvrstih tačaka, koje služe da obezbede stabilnost zateznog polja kontaktne mreže, „Infrastruktura železnica Srbije“ bila je prinuđena da tokom današnjeg dana na ukupno pet kilometara brze pruge uvede lagane vožnje sa brzinom od 20 km/sat, i to na deonicama Inđija – Beška i Sremski Karlovci – Petrovaradin.

Na brzoj pruzi ukradeno je ukupno osam čvrstih tačaka.

Tri ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ večeras od 23.30 sati, nakon prolaska poslednjih putničkih vozova na ovoj pruzi, počeće da rade na zameni čvrstih tačaka na kontaktnoj mreži.

Planirano je da ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ rade tokom čitave noći, kako bi ukoliko ne bude bilo nepredviđenih teškoća, do ujutru popravili kontaktnu mrežu i sanirali posledice ovih krađa.

Država je u izgradnju brze pruge Beograd – Novi Sad uložila velika finansijska sredstva, a saobraćaj vozova brzinom od 200 km/sat predstavlja ponos Srbije na zadovoljstvo svih putnika i korisnika usluga. Ovakvim nasilničkim i bahatim ponašanjem prema železničkoj imovini, lopovi nanose ogromnu štetu državi i železnici, i ne samo da ugrožavaju redovitost i funkcionisanje, već utiču i na bezbednost saobraćaja vozova.

„Infrastruktura železnica Srbije“ od nadležnih državnih organa očekuje da kradljivci delova i opreme železničke infrastrukture na brzoj pruzi, kao i na drugim srpskim prugama, budu u najkraćem roku otkriveni i najstrože kažnjeni.

"Upozoravamo i apelujemo da se ne kradu i ne uništavaju delovi i oprema železničke infrastrukture", poručili su u saopštenju.

Inače, Zakon o železnici predvideo je da se za uništenje, oštećenje ili krađu delova železničke infrastrukture, bez obzira na njihovu količinu i vrednost može izreći kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a u slučaju da neko lice zbog toga bude teško povređeno ili se načini imovinska šteta velikih razmera, kazna zatvora je od jedne do osam godina.

Na meti kradljivaca bili su delovi kontaktne mreže, koji se zovu čvrste tačke. Napravljene su od nosećeg užeta i služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara.

Te čvrste tačke su redovno pod naponom od 25 hiljada volti.

„Infrastruktura železnica Srbije” za čvrste tačke na elektrificiranim prugama u Srbiji počela je umesto nosećeg užeta od bakra da koristi čeličnu pocinkovanu užad, ali se krađe i dalje nastavljaju.