23. april 2024 10:19

U apotekama i savetnici za hipertenziju i za novouvedeni lek

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD  - Farmaceutska komora Srbije pokrenula je aplikaciju "Pronađi savetnika", kao i dva nova savetovališta u apotekama širom naše zemlje - savetnik za hiperteniziju i savetnik za novouvedeni lek.

Generalna sekretarka Farmaceutske komore Srbije Dragana Rajković izjavila je za Tanjug da je Farmaceutska komora Srbije uspešno realizovala aplikaciju za farmaceutske usluge i da je zahvaljujući tome od marta u funkciji poseban deo na sajtu Komore „Pronađi Savetnika“, koji je, pre svega, namenjen pacijentima da bi na lakši način došli do savetnika.

Intext service Video

"Omogućeno je pretraživanje po uslugama, gradovima i imenima savetnika. Nakon odabira savetnika dostupni su sledeći podaci: slika, zvanje, specijalizacija (ukoliko postoji), vrsta usluge koju savetnik pruža, naziv i adresa apoteke, kontakt mejl i telefon", rekla je Rajković.

Ona navodi da trenutno u apotekama ima blizu 960 savetnika farmaceuta, koji sprovode sedam usluga za pacijente.

"Reč je o standardizovanim farmaceutskim uslugama za pacijente sa astmom, za pacijente sa dijabetesom, standardizovana farmaceutska usluga prilikom izdavanja antibiotika, post-kovid savetovalište i savetovalište za vakcinaciju. Svaki savetnik nosi bedž za određenu uslugu i time ga pacijenti mogu lakše prepoznati”, kaže Rajković.

Govoreći o nedavno uvedenim novim uslugama - savetnik za novouvedeni lek i savetnik za hipertenziju, ona navodi da je, kada je reč o savetovalištu za novouvedeni lek, u saradnji sa Savezom farmaceutskih udruženja Srbije, Farmaceutska komora Srbije obezbedila uvođenje nove usluge u vezi sa primenom novouvedenih lekova za terapiju hroničnih bolesti.

"Cilj ove usluge je identifikacija potencijalnih ili aktuelnih terapijskih problema u vezi sa primenom leka i struktuirano savetovanje u cilju višeg stepena adherence prema propisanoj hroničnoj terapiji”, rekla je Rajković.

Intext service Video

Usluga će se sprovoditi kroz nekoliko koraka, koji podrazumevaju praćenje pacijenta u periodu od tri meseca.

Ona navodi da se smatra da 30 do 50 odsto pacijenata ne primenjuje pravilno propisane lekove.

"Najčešci razlozi za zabrinutost pacijenta su nedostatak informacija o leku i njegovom efektu na zdravlje, nedostatak uverenja u neophodnost primene leka, nerazumevanje načina primene leka, usklađivanje režima doziranja sa svakodnevnim aktivnostima i zabrinutost zbog mogućih neželjenih efekata", rekla je Rajković.

Farmaceutska komora Srbije je pripremila standarde za pružanje još jedne farmaceutske usluge na nivou primarne zdravstvene zaštite - savetnik za hipertenziju.

"Standardizovana farmaceutska usluga za pacijente sa hipertenzijom se sastoji iz tri koraka koji pokrivaju osnovne potrebe u upravljanju terapijom, kontrolu krvnog pritiska i nefarmakološke mere. Svaki pacijent će kompletnu uslugu proći kroz dva do dva i po meseca", rekla je Rajković.