Vučić: Blokiranje puteva je nasilje, sloboda kretanja Ustavom zagarantovana
1. decembar 13:14
1. decembar 2024 13:14
podeli vest
BEOGRAD - Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je blokiranje puteva i ulica vrhunac nasilja, jer se time brani ljudima da negde odu, a sloboda kretanja je, kako je rekao, Ustavom zagarantovana.
"Vrhunac nasilja je kada blokirate puteve i ulice, jer time branite ljudima da negde odu. Nekome da ode u bioskop, nekome da ode u šoping, nekome da ode u bolnicu a nekome da ode na fudbalsku utakmicu. To je vrhunsko nasilje i nije dozvoljeno po zakonima ove zemlje", rekao je on u obraćanju na pitanje N1 o tome da su predstavnici vlasti blokade koje je organizovala i u njima učestvovala opozicija nazivali pokušajima izazivanja nasilja, nereda pa i građanskog rata i zašto su se na njima pojavljivali i neki visoki funkcioneri SNS pa i predsednici opština.
Vučić je rekao i da misli da je snimak funkcionera SNS i potpredsednika Skupštine Vojvodine Damira Zobenice kojim aktiviste SNS-a poziva da reaguju na blokade, "fejk".
"I da nije fejk, a jeste, imate pravo da zaustavljate život u Srbiji, imate pravo da kažnjavate ljude, a niko nema pravo, niko da vam kaže, nećemo da budemo kažnjeni. Kaže, bio je predsednik ovde, da li je prolazio ili je došao organizovano? Šta to mene briga. Imaju pravo predsednici stranaka to da rade", rekao je on.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, odgovarajući na kritike lidera Pokreta Kreni Promeni Save Manojlovića da vodi kosovsku politiku na isti način na koji je rekonstruisao nadstrešnicu u Novom Sadu, da ne može da mu priča kako se radi neko ko je uzeo Rokfelerov novac i napustio AP KiM.
"Napustiš Kosovo, uzmeš Rokfelerove pare, pa bi još da nam soliš pamet o korupciji", kazao je Vučić tokom obraćanja javnosti, a odgovarajući na pitanje kako komentariše to što je Manojlović kazao da Vučić vodi kosovsku politiku na isti način na koji je rekonstruisao nadstrešnicu, odnosno sa navodno previše korupcije i nestručnosti.
Vučić je istakao da za mesec dana nije čuo o kakvoj se korupciji radi.
"Nikako da čujem šta je bila korupcija u Novom Sadu. Slušam mesec dana, nema kakvu laž nisu izgovorili, ali još nisam čuo ko je i kako korumpiran, pričaju o firmama SNS-a, pa kažu francuska, mađarska firma je korumpirana. Čekaj, koja je tu SNS-ova firma, moja firma, nikada nisam ni sreo ljude iz tih firmi", kazao je on.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da Srbija jača svoju vojsku kako bi mogla da se uzda u samu sebe i da ako bi morala može da odvrati potencijalnog agresora, a da će se raditi i na poboljšanju stanja sa skloništima.
Vučić je na pitanje povodom negativnih komentara predstavnika opozicije povodom njegovih izjava u vezi pripremanja atomskih skloništa rekao da ako bi počeo rat, upravo bi oni prvi potrčali u ta skloništa, a rekli bi i "kakva nam je ova vlast, ni skloništa nije obezbedila".
"Kada počne nuklearni rat, onda će da kažu, kakvu mi to vlast imamo, nisu nam obezbeđena skloništa. A oni će prvi da trče u ta skloništa, kao i uvek. Sada, kada to rade ozbiljni narodi, Skandinavci, Nemci i tako dalje, malo im je teško da govore da Vučić lupeta. Mi ćemo se pozabaviti time. Nećemo uspeti previše, ali ćemo popraviti naše kapacitete", kazao je Vučić.
Govoreći o globalnoj situaciji u svetu, predsednik Srbije kaže da se "ludilo nastavlja".
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je sramota što su sina premijera Miloša Vučevića, Danila, naterali da napusti nastavu i da protestuje protiv oca.
Vučić je u obraćanju iz Predsedništva to što je Danilo Vučević izveden sa nastave da se sa ostalim učenicima pridruži protestu uporedio sa događajima posle 5. oktobra 2000. godine, kada su, kako je naveo, nakon promene vlasti, učenici ošišali desetogodišnju ćerku direktora Instituta za kardiovaskularne bolesti "Dedinje" Milovana Bojića, u znak osvete zbog političkog angažovanja njenog oca.
"Zlikovci jedni, nikad se ni izvinili nisu. A sada šaljete dete da protestuje protiv oca", rekao je Vučić. Dodao je da se divi Milošu Vučeviću i Milovanu Bojiću, jer bi on mnogo više reagovao u takvoj situaciji.
"Divim se Milošu Vučeviću i molim ga da ostane takav, kao i Milovan Bojić, mnogo bolji od mene", rekao je Vučić. On je istakao da nasilje sprovode svi oni koji ne prijavljuju svoje skupove i na njima sprečavaju Ustavom zagrantovnu slobodu kretanja ljudi.
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas da Srbija neće stati oko sprovođenja istrage povodom onoga što se desilo na Kosovu i Metohiji i da je spremna da pomogne, jer je ovo bio najžešći mogući hibridni napad na jednu zemlju.
On je rekao i da sa "radošću" očekuje sve rezultate istrage i da će prihvatiti rezultate i američke i nemačke i engleske istrage, ali da će morati da odgovaraju na mnoga pitanja i njemu i Srbiji.
"Mi nećemo da stanemo što se tiče provođenja istrage, a to im onda neće biti jednostavno. Važno je da ljudi u Srbiji znaju da bi se umirili da će oni još dva dana da hapse koliko stignu, kako stignu, a posle dva dana će da gledaju i da beže od te teme. Ali mi nećemo da bežimo od te teme. Mi ćemo da insistiramo na ovoj temi, jer ovo je modus operandi i ovo je bio pravi, najžešći mogući hibridni napad na jednu zemlju u izuzetno teškom trenutku", rekao je Vučić u obraćanju iz Predsedništva.
Dodao je da su mislili da Srbija neće imati snage da se odbrani od toga. Istakao je da je Srbija spremna da pomogne čak i Prištini, EULEX-u, KFOR-u, svima u istrazi i zahvalio KFOR-u, jer je odbio da primi ilegalne snage, tzv. kosovske snage bezbednosti na sever.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će se sa Narodnom bankom Srbije (NBS) raditi na tome da se naprave sa poslovnim bankama garantne šeme i programi kako bi se rešili problemi koje mladi imaju kada je reč o kupovini stanova.
"Ići ćemo na to da bude maksimalno tri do pet odsto učešće, a da rate ne prelaze 200 evra za prosečne stanove na nivou Republike Srbije. I sada gradimo tu šemu, da vidimo kako da subvencionišemo kupovinu stana", rekao je on u obraćanju građanima.
Vučić je naglasio da se neće dozvoliti "trikovi" koji su se dešavali oko stanova za pripadnike snaga bezbednosti, u kojima su, kako je naveo, ti stanovi prebacivani na sestre, brata i onda su uzimani drugi i treći stan koji su kasnije izdavani.
"Striktno ćemo da vodimo računa, gledaćemo, proveravaćemo da li je bilo promena u stanju imovine, odnosno u stanju nekretnina i prevacivanja na bliske rođake. Želimo mlade da sačuvamo ovde u Srbiji, želimo da im pružimo odličnu šansu. Napravićemo program kakav nigde u regionu ne postoji, da najlakše mogu da dođu do rešenja stambenog pitanja", naveo je Vučić.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da Beograd nije imao nikakav interes da nanese bilo kakvu štetu na kanalu Ibar-Lepenac, a da postoji pet razloga zbog čega Priština optužuje Beograd za napad koji je izveden u petak, navodeći da je prvi cilj bio da se pripadnici tzv. kosovskih bezbednosnih snaga stacioniraju na sever AP Kosovo i Metohija.
Vučić je u obraćanju javnosti rekao da je devet minuta pošto je "tobože Kurti obavešten o tome šta se dogodilo" usledio zvanični zahtev Kforu da se stacioniraju tzv. kosovske snage bezbednosti na sever AP Kosovo i Metohija.
"Nije baš bilo veliko iznenađenje za Kurtija. Posle devet minuta je usledio zvanični zahtev zvanični Kforu ili Natou da se stacioniraju snage tzv. vojske Kosovo, odnosno KBS na severu Kosova. Pitam pripadnike NATO-a i Kfora da li govorim istinu ili ne. Devet minuta. Pitam pripadnike NATO-a i Kfora govorim li istinu ili sam izmislio. To je bio prvi cilj", istakao je Vučić i dodao da će oni ili da potvrde ili da prećute.
"Naravno da govorim istinu, imamo i dokaze", naglasio je predsednik.
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas, povodom izjave predsednika Odbora za spoljne poslove nemačkog Bundestaga Mihaela Rota da ako Beograd zaista stoji iza napada na kanal Ibar - Lepenac da bi to bio kraj pregovora sa EU, da bi prihvatio nemačku ekspertizu i da nam prekinu evropski put ako se ispostavi da smo krivi, ali da to nije moguće.
Na pitanje novinara kako komentariše tu izjavu Rota, Vučić je rekao da je to što je Rot napisao bilo očekivano, jer je albanski lobista još od 1999. godine, a i pre toga.
"Tako da nije to nikakva tajna. Ali ja sam ovog puta saglasan sa gospodinom Rotom. U potpunosti sam saglasan sa njim. Ako se dokaže da je Beograd kriv, ja vas molim prekinite nam evropski put", rekao je Vučić.
Dodao je da zna da pola Srbije navija za to da se dokaže da je Beograd kriv, ali to neće biti moguće.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je istraga tzv. kosovske policije koju je sprovela uz nadzor Euleksa zbog eksplozije na kanalu Ibar-Lepenac bila neozbiljna i protivzakonita, kao i da je bila predstava za međunarodnu i domaću javnost.
U obraćanju javnosti iz Predsedništva Srbije, Vučić je rekao da je istraga sprovedena suprotno međunarodnom pravu, jer po članu 9 Briselskog sporazuma zna se ko bi morao da čini i ko bi morao za region Sever da izdaje naredbe, kako i da se ponaša i ko da bude u toj kosovskoj policiji.
"Oni su pokrenuli akciju upada u više srpskih kuća na području Zubinog potoka, za koje su po njihovim navodima postojale indicije da su povezane sa eksplozijom. Tako ozbiljna policija ne radi. Zato što ovo nema veze sa ozbiljnom istragom. Ovo ima veze sa bezglavim jurišanjem na srpske kuće i srpske domaćine. Videćete i po listi uhapšenih da, pa puštenih, i po priči kako su pokušali da prodaju medijima koja je tragikomična“, rekao je Vučić.
On je dodao da pošto je kosovska policija rekla da je tajna gde su upadali i koga su hapsili, da će on to saopštiti.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da ono što se sa sigurnošću zna jeste da dešavanja na AP KIM povodom incidenta u vodokanalu Ibar - Lepenac sa Beogradom nemaju nikave veze, ali da Beograd želi da se stvari ispitaju.
On je u obraćanju javnosti rekao da Srbi veruju da su incident izrežirali Albanci i možda pojedini Srbi koji sarađuju sa Aljbinom Kurtijem, ali da država Srbija nema potvrđena takve zaključke te da ih proverava.
Vučić je istakao da ako se ustanovi da je bilo koji Srbin sa teritorije centralne Srbije učestvovao u tome da će biti momentalno priveden, ali i procesuiran.
Galerija
"Srbi, verovatno, pogrešno smatraju, videćemo, da je ovo sve režirano od strane Albanaca, a da su pojedini Srbi od onih koji sarađuju sa Kurtijem učestvovali u tome, ali mi kao država Srbija ne možemo još da izađemo sa takvim zaključcima, ali ih itekako proveravamo. Ukoliko je bilo ko od Srba učinio nešto, a nalazi se teritoriji centralne Srbije, biće ne samo momentalno uhapšen, već i momentalno procesuiran. Plašim se da to neće biti slučaj", kazao je Vučić.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da od danas svi penzioneri imaju uvećane penzije za 10,9 odsto i da će ih dobiti do 6. januara, kako bi mogli da se pripreme za Božić.
Vučić je u obraćanju javnosti podsetio da je promenjen Zakon o penzijsko invalidskom fondu i naveo da se svako sledeće povećanje za penzionere neće odnositi na 1. januar, nego na 1. decembar tako da će penzioneri uvek imati mesec dana ranije povećanje nego radnici u javnom sektoru.
"To je naša velika zahvalnost našim najstarijim građanima", istakao je Vučić.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas povodom incidenta u Zubinom Potoku i aktuelne situacije na AP Kosovo i Metohija da je Priština u prvom talasu optužila Beograd i Srbiju, ističući da ni Beograd ni Srbija, kako je rekao, pojma nisu imali o tome, a da će istraga pokazati ko bi mogao da bude počinilac.
"Oni su u prvom talasu odmah optužili Beograd i Srbiju da stoje iza ovoga, nisu čak rekli da su Srbi uradili, već Beograd i Srbija. Beograd i Srbija pojma nisu imali, niti bi nam palo na pamet, pokazaću vam i dokazaću vam i zašto sve. I niko ne mora da brine, ne postoji ni jedna stvar, jer ne možete da pokažete i dokažete ni na koji način nešto što ne postoji", rekao je Vučić u obraćanju javnosti.
On je rekao i da treba da bude jasno zašto smo mi toliko mirni i zašto ćemo mi mnogo više da insistiramo na ovom slučaju i da ga "bukvalno nećemo pustiti" i da u tom smislu ljudi mogu da budu potpuno mirni te da Beograda tu nema, a koga ima, videće se.
"Zato ste mogli da primetite kakvu su konstrukciju napravili na večernjoj konferenciji u pola 12 uveče. A to je sigurno uradio pripadnik ili pripadnici tzv. civilne zaštite, kako su rekli, ili Brigade Sever, a Beograd je - zato što vi svi znate da Beograd njih finansira. Slušajte, takvu konstrukciju, jadno i tužno, teško da bi neko sastavio. Osim što nemamo nikakve veze sa ovim, mi smo bili toliko fer i kao ozbiljna država se nismo bavili optužbama i nismo rekli taj napad je, ja to neću ni danas reći, direktno naredio Kurti", rekao je Vučić.
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je, u obraćanju javnosti povodom incidenta u Zubinom Potoku i aktuelne situacije na AP Kosovo i Metohija, da se u subotu dogodio pokušaj velikog i žestokog hibridnog napada na našu zemlju.
"Pošto smo pažljivo pratili sve ono što su saopštavali prištinski zvaničnici i njihovi međunarodni sponzori i oni koje dobro plaćaju da bi zastupali njihovu politiku, ali i njihove medije pa nismo mogli da čujemo mnogo činjenica", rekao je Vučić.
Naveo je da će na konferenciji navesti šta su sve izmislili, slagali, pogrešili.
"Pa ćemo vam i sada izneti činjenice, a zatim ću vam reći šta se dogodilo, šta se sigurno nije dogodilo i šta su posledice svega i šta je to što će Srbija da učini", rekao je Vučić na početku obraćanja.
Galerija
1. decembar 13:14
1. decembar 12:57
1. decembar 12:50
1. decembar 12:09
1. decembar 13:14
1. decembar 12:04
1. decembar 11:28
1. decembar 09:38
20. novembar 17:11
18. novembar 15:04
9. novembar 22:08
1. decembar 12:54
1. decembar 08:31
1. decembar 07:48
30. novembar 22:26
1. decembar 12:22
30. novembar 23:33
30. novembar 12:16
1. decembar 06:28
1. decembar 04:40
30. novembar 21:33
30. novembar 15:46
29. novembar 12:50
28. novembar 21:23
28. novembar 08:46