31. oktobar 2023 17:08

Ministar Žigmanov predstavio program mentorske podrške: Cilj okončanje isključenosti Roma

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ

BEOGRAD - Ministar za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog Tomislav Žigmanov izjavio je danas, na otvaranju konferencije „Preporuke za institucionalizaciju programa mentorske podrške“, da je cilj ovog programa da smanji jaz između rezultata obrazovanja kod romskog i neromskog stanovništva.

Kako se navodi u saopštenju, Žigmanov je naglasio da je za sve đake, a posebno za učenike koji su pripadnici osetljivih grupa, prelazak iz osnovne u srednju školu posebno izazovan.

Žigmanov je naveo da pripadnici romske nacionalne manjine, pre svega žene, devojčice i povratnici po sporazumu o readmisiji, pripadaju jednoj od najmarginalizovanijih društvenih grupa u Srbiji i da im često nedostaje formalno obrazovanje i pristup javnim uslugama.

Ministar je ocenio da se ova nacionalna manjina susreće i sa diskriminacijom i isključenošću sa tržišta rada.

Država je, prema njegovim rečima, prepoznala ove uzroke i zajedno sa Fondacijom za obrazovanje Roma (REF) uvela mentorsku podršku u sistem obrazovanja.

"Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog podržava ovakve Programe koje REF sprovodi i koji su u skladu sa naporima Vlade Republike Srbije za poboljšanje životnih uslova Roma sa ciljem da se okonča ciklus siromaštva i isključenosti", istakao je Žigmanov.

Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović, koja je takođe učestvovala na forumu, naglasila je da su sprovedene afirmativne mere koje su dovele do povećanja obuhvata ove populacije u vaspitno-obrazovni sistem Srbije.

Program mentorske podrške odnosi se na srednjoškolce romske nacionalnosti i sprovodi se već 15 godina, a tokom kojeg je procenat odustajanja romske dece od srednjoškolskog obrazovanja značajno smanjen.

Na konferenciji su predstavljene preporuke za uvođenje mentorskog programa u obrazovni srednjoškolski sistem Srbije, a održana su i dva panela na kojima se diskutovalo o daljim koracima uvođenja mentorskog programa u obrazovni sistem.