14. decembar 2023 13:41

Šapić: Beograd je postao prava evropska metropola, mora da vuče napred

Izvor: TANJUG

podeli vest

Šapić: Beograd je postao prava evropska metropola, mora da vuče napred

Foto: TANJUG/STRAHINJA AĆIMOVIĆ

BEOGRAD - Kandidat Srpske napredne stranke (SNS) za gradonačelnika Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da Beograd mora da bude grad koji će da vuče napred i koji će pomoći mladim ljudima da žive onako kako oni žele i kako očekuju.

“Beograd je, poslednjih 10 do 12 godina postao prava evropska metropola po svim parametrima”, rekao je Šapić na koktelu sa mladimam koji je ta stranka organizovala u Sava Centru.

On je dodao da je poslednjih godina urađeno mnogo na uređenju saobraćajne infrastrukture, ali da je renovirano i izgrađeno mnogo škola i vrtića.

”U Beogradu je u zadnjih nekoliko godina nikao jedan potpuno novi grad. Beograd na vodi. Beograd na vodi je prevazišao okvire ovog grada i postao je simbol razvoja čitave zemlje, razvoja ekonomije, stabilnosti i svega onoga što Srbija poslednjih 10 godina predstavlja, naročito u ovom delu Evrope”, rekao je Šapić.

Šapić je ocenio da je Beograd postao glavni centar regiona, centar u koji dolaze svi ljudi koji žele ne samo da se dobro provedu, već i da se upoznaju sa srpskom kulturno-istorijskom baštinom, da posete srpske restorane, turističke lokalitete i muzeje.

On je istakao da je Beograd započeo velike infrastukturne projekte poput metroa, obilaznice i železničke stanice

"U Beogradu je konačno, posle 50 godina, počeo da se gradi najveći infrastrukturni projekat na nacionalnom nivou. Beogradski metro se najavljivao decenijama, a danas je postao naša realnost. Mi smo naručili novu mašinu koja se namenski naručuje za određeno područje, 'krticu' koja će da buši tunele Beogradskog metroa i on će da bude realnost već za dve, tri godine i njime ćemo da se vozimo 2028. i 2030. godine", rekao je Šapić.

Dodao je da je Beograd je završio obilaznicu koja se čekala nekoliko desetina godina, konačno dobio svoju železničku stanicu Prokop, a da sada dobija jednu od najmodernijih autobuskih stanica na Novom Beogradu, koja samo što nije spremna za preseljenje autobuskog saobraćaja.

Takođe, rekao je da Beograd čeka izgradnja tri nova mosta.

Podsetio je da su pre 15 dana, uz pomoć Vlade Srbije spojili projekat novog Savskog mosta sa projektom tunela u zajednički projekat koji su nazvali "Mali metro".

"To je projekat koji će suštinski da promeni saobraćajnu sliku grada. Moći ćete za samo 7-8 minuta da stignete do saobraćajno najudaljenijih delova grada, leve obale Dunava, Borče, Ovče, Krnjače, Višnjičke banje, Karaburme. To su stvari koje suštinski menjaju sliku grada", konstatovao je Šapić.

Sa druge strane, naglašava, vodilo se računa i o ekologiji.

"Spremamo se da počne da radi velika fabrika za prečišćavanje otpadnih voda, da otpadne vode više ne odlaze u reke kao što danas odlaze, već da i sa te strane povedemo računa o našoj životnoj sredini", poručio je Šapić.

Kako je rekao, pored svih infrastrukturnih projekata, nisu zaboravili da vode računa o ljudima koji žive u Beogradu, jer kako je istakao, briga o ljudima je izuzetno važna stvar koju ni jedna ozbiljna gradska uprava ne sme da zaboravi.

"Mi smo samo u poslednjih godinu i po dana doneli više socijalnih mera nego što su donošene u prethodnih nekoliko decenija. Ja mislim da to ljudi vide, da to osećaju i izuzetno mi je drago što su i druge lokalne samouprave u Srbiji spremne da mnoge dobre mere koje smo mi donosili preuzmu od nas, od besplatnih vrtića, besplatnih udžbenika, besplatnih bazena, socijalnih usluga, preko vaučera, pojeftinjenja javnog prevoza, novogodišnjih vaučera i tako dalje", rekao je Šapić.

Istakao je da su sve to stvari koje su jedna vrsta socijalno-ekonomskih mera da bi pomogle prosečnoj porodici i prosečnom Beograđaninu da može što kvalitetnije da živi.

Šapić je rekao da Beograd sada zaista postaje centar regiona u koji dolazi mnogo turista. Kako je rekao, naše ugostiteljstvo se strahovito brzo razvija, a da kvalitet restorana koji se danas nalaze u Beogradu spada u sam svetski vrh klubova noćnih izlazaka.

"Vole ljudi kod nas da dođu. Na kraju krajeva, mi danas imamo i sportskih manifestacija. Mislim da smo jedan od retkih gradova u Evropi, pored Istanbula i Atine, koji imaju dva učesnika u Evroligi u košarci. Vi svake nedelje u Beogradu imate da gledate najkvalitetniju košarku, imate da gledate najkvalitetniji fudbal, pa juče nam je bio najbolji klub sveta na našoj beogradskoj Marakani", navodi Šapić.

Rekao je da je pre godinu i po dana pokrenuo priču o beogradskim splavovima ne da bi oni nestali, već zbog kvaliteta života građana.

"Splavovi jesu brend Beograda, splavovi jesu nešto što drugi nemaju, ali splavovi moraju da budu sređeni, uređeni. Obale naših reka moraju da budu ono što nam je Bog sam dao, dao nam je mesto da ležimo na ušću dveju reka, dao nam je najlepšu poziciju. Pa da onda tu lepu prirodnu sredinu zaista dovedemo u red i da nam obale budu lepe, i da Beograd na vodi ne bude jedino lepo šetalište u gradu", rekao je Šapić.

Dodao je da Beograd ima toliko lepih prirodnih sredina koje ne smemo da zaboravimo, da je Ada Ciganlija naš biser, da takvih ostrva ili poluostrava nema nigde na svetu, da ne smemo da zaboravimo Kosmaj, Avalu i Košutnjak.

"Mislim da smo u poslednju godinu i po dana zaista uspeli da od Beograda napravimo jednu pravu evropsku metropolu, ali ne metropolu koja je hladna, koja je sva u betonu, metropolu koja odbija ljude, već obrnutu metropolu u koju svako voli i želi da dođe. Podsetiću da sad kad dođemo u godišnji praznici, mi praktično nemamo slobodnih hotelskih kapaciteta", istakao je Šapić.

Naglasio je da Beogradski aerodrom danas izgleda potpuno drugačije nego što je izgledao samo pre nekoliko godina, a da ćemo za dve, tri godine ćemo imati direktnu prugu od Beogradskog aerodroma do centra grada.

"Učinićemo sve da ljudi sa Prokopa mogu da dođu do aerodroma i nazad za samo nekoliko minuta. Da ne pričam sada kakve će sve benefite Beogradski metro da donese, zato što, onog momenta kad Beogradski metro postane primaran vid javnog prevoza, tada i naš javni prevoz dobija potpuno drugu dimenziju", rekao je Šapić.

Dodao je da će svih 5.000 beogradskih stajališta, u svim delovima grada, u roku od dve godine će dobiti nadstrešnicu i informativnu tablu i đubrijeru.

"Mi ne pravimo razliku među Beograđanima, bez obzira gde oni žive, i time hoćemo da pokažemo da taj elitistički pristup, koji danas vidite na svakom koraku, da je to nešto što nećemo nikada podržavati i da je zato izuzetno važno da Beograd ravnomerno razvijamo, da bude grad po meri svih ljudi i da brinemo o ljudima", poručio je Šapić.