14. jun 2024 12:25

Dr Marijana Brkić: Mejkers lab-učionica budućnosti pruža inovativni pristup nastavi, bez ocena

Izvor: TANJUG

Foto: Tanjug

BEOGRAD - Programska direktorka Centra za promociju nauke dr Marijana Brkić izjavila je danas da Mejkers lab-učionica budućnosti pruža inovativni pristup nastavi u kojoj se ne razdvajaju predmeti na matematiku, fiziku, hemiju i biologiju, nego se posmatraju zajednički kako bi se na osnovu interesovanja đaka pristupilo nastavi.

Ona je za Tanjug rekla da je Mejkers lab zajednički proces koji Grupa za obrazovanje, koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, vodi i realizuje sa školama.

Intext service Video

Brkić kaže da nema posebnih kriterijuma i uslova koje škole treba ispune da bi postale deo ovog programa, već da je samo potrebna želja same škole i nastavnika da se priključe ovom inovativnom programu, ali i da postoji bar deo kolektiva koji želi da koordinira Mejkers labom i da znanja koja Mejkers lab može da im pruži prenese dalje u kolektiv.

"Mi zajednički programe Mejkers labova u opremanju učionice vršimo sa školom, gledamo šta su njihove želje, potrebe, tako da nema nekog posebnog kriterijuma osim jake želje da zajednički probamo da napravimo najbolju učionicu budućnosti koja odgovara potrebama đaka u školi", navela je ona.

Dodaje da je učionica budućnosti inovativni koncept po tome što je to učionica koja pripada prevashodno đacima, u kojoj se oni osećaju slobodno, mogu da isprobaju sve svoje ideje i da razumeju da u ovim učionicama nema grešaka, ocena, već ukoliko pogreše mogu da ponove taj proces i nauče nešto iz njega.

"Svaka škola ima različite ideje i različitu opremu, ali ono što svi dobijaju je inovativni pristup nastavi, gde mi ne razdvajamo predmete na matematiku, fiziku, hemiju, biologiju već ove predmete zajednički posmatramo, kontekstualizujemo ih na osnovu naših interesovanja i problemski pristupamo nastavi. Razmišljamo o tome kako da rešimo neki problem i koje znanje i kakav timski rad je potreban da rešimo problem", objasnila je ona.

Brkićeva dodaje da se đaci takođe povezuju sa privredom i ističe da je važno da đaci razumeju gde mogu sutra da nađu poslove u Srbiji, kako izgledaju ti poslovi, kako bi im prelazak iz osnovnog obrazovanja ka srednjem i iz srednjeg ka fakultetu bude što lakši.

Intext service Video

"Mi kao Grupa za obrazovanje koja investira i bavi se otvaranjem Mejkers labova podržavamo one škole čiji nastavnici, odnosno kolektiv već sprovodi aktivnosti koje su usmerene prema učenicima i koje omogućavaju učenicima da stiču znanja i veštine na inovativan način koji je često izvan standardnog načina relizacije nastave", izjavio je menadžer programskog partnerstva Grupe za obrazovanje Nemanja Glavinić.

On je za Tanjug naveo da prijava za program Mejkers labova podrazumeva evaluaciju dosadašnjih rezultata koje su sama škola, njeni nastavnici i učenici postigli, kao i spremnost škole, nastavnika i učenika da implementiraju razne obrazovne programe koji će im Mejkers lab omogućiti.

"Promovišemo i ručni rad, od ručnih alata, čekića, eksera, testera do VR setova, upotrebe računara, 3D štampača. Zajedno sa školom biramo opremu koju ubacujemo u taj prostor. To je jedan bezbedan prostor u kom mlada osoba može da radi nešto što joj nije nametnuto ni planom ni programom, nego ona želi da razvija neki svoj projekat ili testira neku ideju", objasnio je on.