Pojačan saobraćaj na putevima, putnička vozila na ulazu u zemlju čekaju od 30 do 60 minuta
22. decembar 06:23
1. novembar 2024 11:05
podeli vest
BEOGRAD - Profesor Saobraćajnog fakulteta prof.dr Milan Vujanić ocenio je danas da je kružni tok kod Brankovog mosta sa novobeogradske strane povećao protok vozila, a da semafori koji su postavljeni na tom kružnom toku pomažu boljem regulisanju i propuštanju vozila.
Komentarišući pojedine tvrdnje da je kružni tok kod Ušća dodatno zakomplikovao saobraćaj, Vujanić je za Tanjug istakao da semafori koji su tamo postavljeni nisu novo rešenje, već da postoje u svetu već nekoliko godina, i ocenio da oni predstavljaju produktivno rešenje jer pomažu boljem regulisanju i propuštanju vozila.
"Kada je obična raskrsnica i nema potrebe za semaforima jer je manji broj vozila, kad se pojavi veći broj vozila onda stavimo semafor koji omogućava da se odvija saobraćaj i sa većim brojem vozila. Kad to prevaziđemo, onda stavimo kružni tok, a kad kružni tok opet prepunimo, onda moramo staviti semafor koji pomaže boljem regulisanju i propuštanju vozila", objasnio je profesor.
Vujanić je rekao da ovaj kružni tok propušta više vozila na sat nego ranije kada nije bilo kružnog toka, i istakao da je bezbednost u raskrnicama tipa kružnog toka mnogo veća nego u običnim raskrsnicama jer je broj presečnih tačaka u kružnom toku manji.
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božinović izjavio je danas je da kružni tok kod Brankovog mosta sa novobeogradske strane omogućio lakše kretanje vozila i manje vremenske gubitke tokom dana kada nije vršno opterećenje, i dodao da semafori koji su postavljenim na tom kružnom toku nisu "beogradski izum" s obzirom na to da u Australiji i Nemačkoj takvi semafori postoje već 20 godina.
"Šta su oni radili, postavili su kružne tokove i videli da je u nekom trenutku taj kružni tok dao bolji efekat nego raskrsnica, ali su shvatili da mogu da ga poprave, poboljšaju, unaprede i onda su to uradili sa kontrolom pristupa samom kružnom toku", objasnio je on za Tanjug.
Božinović je napomenuo da ovo nije semafor koji radi ceo dan, već samo u vršnom opterećenju, kao i da trajanje njegovog crvenog svetla zavisi od brojača koji broji vozila na prilazu tim semaforima na svim pravcima zajedno, i zatim rade optimizaciju.
On smatra da kružni tok kod Ušća nije dodatno zakomplikovao saobraćaj već da ga je olakšao, i dodao da je karakteristika svakog kružnog toka bolja protočnost, više saobraćajnih nezgoda sa materijalnom štetom a znatno manje saobraćajnih nezgoda sa teškim povredama i poginulima.
Božinović kaže da se kružni tok jako teško prazni kada dođe do zagušenja preko kritične granice, zbog čega se i dodaju semafori da pomognu da se to razreši.
22. decembar 06:23
22. decembar 05:00
22. decembar 04:30
21. decembar 13:27
22. decembar 09:00
21. decembar 15:36
21. decembar 15:05
22. decembar 10:05
22. decembar 09:09
21. decembar 23:09
21. decembar 21:00
20. decembar 13:28
19. decembar 23:06
19. decembar 21:04
20. novembar 17:11
18. novembar 15:04
9. novembar 22:08
21. decembar 19:19
21. decembar 14:59
21. decembar 13:11