16. decembar 2023 17:09
Ivan Bulajić: Od naredne godine 18 novih elektromotornih vozova naći će se na prugama Srbije
podeli vest
BEOGRAD - Vršilac dužnosti direktora "Srbijavoza" Ivan Bulajić najavio je danas da će naredne godine na prugama Srbije saobraćati 18 novih elektromotornih vozova poslednje generacije, koji će omogućiti da se otvore neke nove linije, ali i pojačaju i unapredi kvalitet postojećih linija.
"Od aprila ili maja meseca 2024. počećemo da uvodimo u redovan saobraćaj nove vozove. Mi imamo sada flotu od 21 modernog elektromotornog voza, plus tri "soko" voza, a kad dobijemo još 18 najnovijih elektromotornih vozova poslednje generacije to će biti značajan pomak i u komforu", kazao je on za Tanjug.
Bulajić je naglasio da cela flota novih vozova stiže do kraja godine.
Naveo je i da je "Srbijvoz" uspeo da za dve godine ostvari veliki rast broja putnika, pre svega intenziviranjem marketinške kampanje, ali i unapređenjem kupovine karata puštanjem mobilne aplikacije, a dosta je rađeno i na čistoći i redovitosti vozova.
Bulajić je podsetio i da je ponovo otvarena i linija Subotica - Segedin koja je atraktivna putnicima, jer je dosta tačna, naglašavajući da je za samo dve nedelje prodato preko 2.000 karata na toj liniji.
"Mislim da ova linija još uvek nije dovoljno popularizovana u javnosti i da će taj broj sigurno značajno porasti", dodao je v.d. direktora "Srbijavoza".
Na pitanje kada će se do Budimpešte ići vozom, kazao da radovi na pruzi Beograd - Budimpešta koji se izvode sa srpske strane od Novog Sada do Subotice napreduju jako dobro i da su tu prema informacijama iz Infrastrukture železnice Srbije oni ne samo u rokovima, već se sprovode i brže nego što je predviđeno.
"Definitivno do decembra naredne godine ta linija će biti završena i time ćemo moći da pustimo brze vozove od Beograda do Subotice", naglasio je Bulajić.
On je međutim dodao da kada je reč o direktnoj vezi od Beograda do Budimpešte, ne može da 100 odsto sigurno kaže kada će to biti, jer mađarska strana radi prugu na svojoj teritoriji.
"Mi ćemo sigurno završiti pre i onda čekati samo da oni završe svoj deo da bismo vozom išli direktno od Beograda do Budimpešte", kazao je sagovornik Tanjuga.
Najavio je i da "Srbijavoz" u narednom periodu planra zapošljavanje novih ljudi i u fokusu za narednu godinu će pre svega biti izvršne službe, odnosno posade vozova, mašinovođe i kondukteri.
"Vreme je da se pripremimo za budućnost obnavljanjem inženjerskog kadra. Srbijavoz i železnica generalno su pre svega inženjerske firme i želeli bismo da zaposlimo jednu novu generaciju inženjera koji će polako preuzimati znanje i veštine od svojih starih kolega i kako bi ta tranzicija prošla bez problema", kazao je Bulajić.
Naglasio je i da se "Srbijavoz" već povezao i da ima jako dobru saradnju sa Mašinskim fakultetom i sa Železničkom tehničkom školom, i da ima i potpisane ugovore o dualnom obrazovanju.
"Ono što takođe planiramo da radimo narednih godina je da vratimo i stipendiranje učenika. Da deca koja su iz sredina koje nisu iz Beograda, mogu da priušte sebi školovanje na svim školama u Beogradu i da imaju garantovano radno mesto nakon toga", kazao je on.
V.d. "Srbijavoza" je naveo i da zaposleni u toj kompaniji mogu da očekuju povećanje zarada, ali nije mogao da precizira koliko, jer još uvek nije potpisan kolektivni ugovor.
"Mogu da kažem samo da smo u 2021. povećali zarade za 10 odsto, u 2022. za 12,5 odsto, tako da očekujemo da će i ove godine biti slično povećanje, odnosno prilično značajno povećanje zarade. To nisu male cifre i na kumulativni ugovor imamo 40-50 odsto povećanje zarade za samo tri godine. To je stvarno dobar signal da država vodi računa o železnici", naglasio je Bulajić.
Kada je reč o ceni voznih karata sagovornik Tanjuga je kazao da "Srbijavoz" za sada nema neke jasne planove da značajno povećava cene karata, jer kako je naglasio smatra da železnici treba da bude jeftiniji prevoz od ostalih kako bi se vratili ljudi na zeželeznicu.
"Mi imamo naše standardne popuste na koje su se putnici navikli, međutim ove godine smo za korisnike penzionerske kartice dali 30 odsto popusta za kupovinu karata, a za korisnike studentske kartice 20 odsto popusta", podsetio je Bulajić.
Naglasio je i da je "Srbijavoz" započeo jednu jako lepu akciju "Sokolom za sokola", kojom iz svake prodate karte donira jedan dinar za očuvanje kritično ugrožene vrste stepskog sokola.
"Od tog novca zajedno sa Elektromrežom Srbije (EMS) i ostalim partnerima instaliraćemo na liniji Beograd-Novi Sad, na dalekovodima EMS gnezda za sokola kako bi se ta populacija održala i kako bismo, nadamo se, skinuli konačno sa te kritične liste", zaključio je on.