14. avgust 2024 11:39

Lučić: Telekom najuspešniji operater u regionu, u Srbiji sa 420.000 broj korisnika porastao na 1,3 miliona

Izvor: TANJUG

podeli vest

Lučić: Telekom najuspešniji operater u regionu, u Srbiji sa 420.000 broj korisnika porastao na 1,3 miliona

Foto: Tanjug/video

BEOGRAD  - Generalni direktor Telekom Srbije Vladmir Lučić rekao je danas da je Telekom Srbija najuspešniji operater u regionu, da je ta kompanija prerasla regionalne okvire poslovanja, kao i da je u poslednjih šest godina samo u Beogradu broj korisnika porastao sedam puta, a u Srbiji sa 420.000 na 1,3 miliona korisnika.

Lučić je prokomentarisao najnovije analize objavljene u Zagrebu, jednog portala koji zadnjih 10 godina objavljuje rang listu operatera iz svih šest zemalja bivše Jugoslavije i dodao da je dugo godina hrvatski Telekom bio broj jedan, do 2020. godine, a sad ubedljivo Telekom Srbije.

"Mi smo od 2018. godine imali skoro 60 odsto manji profit od hrvatskog Telekoma, sada imamo dva i po puta veći profit. Zanimljivo da kad saberete Telekom Srbija, MTEL Bosne i MTEL Crne Gore, mi imamo prihod veći nego svi ostali operateri ovih šest zemalja zajedno. Tako da smo mi dosta prerasli, a taj napredak smo ostvarili u zadnjih šest godina", rekao je Lučić za Tv Hepi.

Lučić je podsetio da je Telekom u velikim gradovima imao 2018. godine manje od jedan odsto priključaka i da niko nije znao za televizijsku ponudu ove kompanije, dok sada kako dodaje neki kažu da su i previše dominanatni.

"U Beogradu u poslednjih šest godina povećali smo broj korisnika sedam puta, u Novom Sadu šest puta. Generalno u Srbiji sa nekih 420.000 korisnika došli smo na skoro 1, 3 miliona i sad mi držimo 55 odsto tržišnog udela. Sad smo došli konačno da je Telekom Srbije kao nacionalni operator na tom mestu koje mu pripada. Mi smo prerasli region po svim tim parametrima, sada treba da se poredimo sa evropskim operaterima, ne više sa regionalnim operaterima. Mi smo u zadnje tri godine napravili taj iskorak ka Evropi time što smo otvorili mobilne operatere u Nemačkoj, Švajcarskoj i Austriji i sad ćemo i u Americi", objašnjava Lučić.

Kako je istakao, u poslednjih šest godina dosta je investitano, kako bi Telekom bio na ovu poziciju gde je sada.

"Investirali smo u snažnu optičku mrežu, investirali smo u sadržaj, investirali smo u mobilnu mrežu i tako smo postali broj jedan. Postati broj jedan nije tako lako kad idete sa neke niže pozicije, jer morate prvo da uložite u kvalitet. Ne možete vi prevariti na kraju krajeva korisnike. Mi smo krenuli da investiramo u multimediju, pre svega u sadržaje od sportskog do filmova i serija i mislim da smo kvalitet te produkcije podigli na jedan veliki nivo, tako da je normalna saa pojava to što smo mi prodali tri serije HBO, dve Dizni Plusu, jednu Amazonu", rekao je on.

Rekao je da je ova kompanija 2018. godine počela sa milijardu evra prihoda, sada su na dva, dok se za pet očekuje da će imati tri milijarde.

Lučić je rekao da su napadi na ovu kompaniju počeli kada je krenula da se razvija.

"Na kanalima United Media, naše direktne konkurencije u četiri godine imali ste samo četiri informacije o Telekomu Srbije, neke servisne informacije. Sad imate situaciju, da smo prošle godine imali 1.300 negativnih objava o Telekom Srbija na kanalima United Media. Apsolutno nigde u Evropi ne možete naći slučaj u bilo kojoj industrijskoj grani, da neko, kao oni, ima 40 odsto tržišnog učešća u jednoj oblasti, ovde u slučaju kablovske, da onda otvore dva kanala i onda kontinuirano napadaju konkurenciju. To je jednostavno jedna vrsta potpune nelojalne konkurencije i nefer tržišnog ponašanja", objašnjava on.

On je dodao da se vode dva sudska spora i nada se da će sud imati hrabrosti da trećeg puta usvojižalbe.

"Teško je kazniti United Grupu zato što ti kanali nisu u Srbiji registrovani, nego su oni registrovani u Luksemburgu i onda je teško tužiti ih u Srbiji", rekao je on.

Kako je istakao, napadi konkurencije su sve jači i podsetio je na još jedan napad koji se dogodio prethodnih dana i dodao da su u prethodnih pet godina pokušali da ih unište kako medijski, tako i politički.

Lučić je rekao da je to sve bilo neuspešno, jer je Telekom Srbija nikad jača kompanija.

"Telekom Srbije ima jak međunarodni ugled. I mi smo sad povezani sa najvećim finansijskim institucijama, Svetskom bankom, IBRD, Bankom Amerike, sa jedne strane, sa druge strane, sa velikim operatorima kao Vodafon i Amazon", dodao je on.

Kako je rekao, to je osetila i administracija Aljbina Kurija na KiM kada su pokušali da ih ugase na KiM.

"Mi smo uspeli da uz pomoć našeg ugleda i uz pomoć Američke pre svega ambasade i EU ambasade u stvari rešimo taj problem. Tako da naša kompanija sad tamo i dalje posluje i mi smo najveća kompanija sa 250 zaposlenih i 30.000 korisnika usluga. Tako da, sve ti napadi nam govore da smo na pravom putu", rekao je on.

Kako je rekao United Media je prebacila komercijalnu bitku sa Telekomom Srbija na jednu političku.

"Oni probaju da nas u toj nekoj političkoj bici predstave tada da komercijalno uzimanje bilo kog korisnika SBB- a, predstavlja u stvari akt na slobodu medija, zato što ti korisnici imaju njihove United Media kanale, po njima jedine profesionalne kanale. I to je potpuno jedna besmislica, jer ovde se radi o komercijalnoj bici. U našoj mreži Telekoma Srbije postoji niz kanala za svakoga. Mi smo doneli Euronews i Bloomberg i sad Newsmax, te strane kanale sa stranim načinom izveštavanja, tako da smo uveli jednu i u toj informativnoj strani drugačiju dinamiku", dodao je on.

Lučić se osvnuo na popularnost Telekoma u dijaspori i dodao da su sa "Putevima Srbije" počeli prodaju tagova i u Austriji, Švajcarskoj, Nemačkoj.

"To su i novi tagovi, da kažem, ne više pripejd za koje morate da razmišljate koliko imate na tagu kad prolazite kroz rampu, nego tagovi koje spojiš sa platnom karticamom i automatski se skida kad prođete, tako da više ne morate nikada razmišljate da li imate para na tagu ili ne. I takve tagove mi jedino i prodajemo izuzetno je interesovanje", rekao je on.

On je dodao da će još nekoliko prodavnica u septembru i oktobru otvoriti u Nemačkoj.

"Cilj nam je faktički da u svakom gradu bidemo prisutni, tako da ćemo biti 15. septembra na Danu zastave u Minhenu, tu je veliki potencijal za nas", rekao je on.

Što se tiče Srbije, Lučić je rekao da korisnici mogu do kraja godine da očekuju razna iznenađenja i dodatne sadržaje na Areni.