6. septembar 2024 12:21

Nacionalni štand Srbije spreman za Sajam investicija u Sjamenu od 8. do 11. septembra

Izvor: TANJUG

podeli vest

Nacionalni štand Srbije spreman za Sajam investicija u Sjamenu od 8. do 11. septembra

Foto: Tanjug

SJAMEN - U Sjamenu su u toku završne pripreme na Nacionalnom štandu Srbije na 24. Kineskom međunarodnom sajmu inovacija i trgovine (CIFIT), izjavio je danas pomoćnik generalnog sekretara Vlade Srbije Danijel Nikolić i istakao da će ta sajamska manifestacija, koja je jedna od najvećih na svetu, biti prilika da se naša zemlja od 8. do 11. septembra predstavi investitorima kao moderna zemlja koja je okrenuta digitalizaciji.

Nikolić je podsetio da Srbija sa Kinom ima Sporazuma o slobodnoj trgovini.

"Divno će biti što ćemo se predstaviti po četvrti put ovde u Sijamenu, na CIFIT - u, najvećem međunarodnom sajmu investicija i jednom od najvećih trgovinskih sajmova u Kini a koji privuče i 120.000 posetilaca i predstavnike više od 100 zemalja", rekao je za Tanjug Nikolić.

Želimo da predstavimo Srbiju kao modernu zemlju okrenutu ka digitalizaciji i kao zemlju spremnu za novi ciklus investiranja i za dalje građenje odnosa sa Kinom, naveo je on.

“Za razliku od prošle godine kad smo predstavili četiri velika projekta, poput investicione SDG mape Srbijie ove godine smo odrabrali malo drugačiji projekat - predstavićemo Sporazum o slobodnoj trgovini između Kine i Srbije koji će stvoriti potencijal za novi investicioni ciklus malih i srednjih preduzeća”, rekao je Nikolić.

Podsetio je da na osnovu sporazuma i izjave o zajedničkoj budućnosti koju su naše dve zemlje potpisale, kineski investitori koji dođu u Srbiju mogu da uvezu repromaterijal, da mu dodaju 51 dodatne vrednosti i da ga potom kao gotov proizvod izvezu na ogromno tržište koje čini više od 2,4 milijare stanovnika.

Srbija je jedna od retkih zemlja koja je na tako važnoj poziciji, zahvaljujući odgovornoj politici naše vlade i velikom potencijalu prijateljskh odnosa kako sa zapadom tako i sa istokom.

“Veliko interesovanje kineskih investitora ne bazira se samo na činjenici da roba proizvedena u našoj zemlji može bescarinski da se izvozi na tržišta EU, Rusije, Evroazijske unije, već su vrlo zainteresovani da naprave svoje proizvode u Srbiji i da ih zbog ugleda i kvaliteta onog ‘Made in Serbia’ praktično vrate nazad u Kinu”, rekao je Nikolić.

Naglasio je da je da je bilo izazovno to što je Srbija uspela u Kini da izgradi poverenje na sličan način kako je to nekada, osamdesetih godina kod nas, to uspela Nemačka.

“Tada kada bismo ušli u prodavnicu i videli neke proizvode prvi put a pisalo je ‘Made in Germany’ kupovali smo ih imajući poverenje u to da je odličnog kvaliteta. Naša zemlja danas uživa takvo poverenje u Kini, to je jedan od najvechih uspeha i naše politike i toga što smo u Kinu izvozili proizvode vrhunskog kvaliteta. Time smo uspeli da razvijemo preoznatljiv brend - ‘Proizvedeno u Srbiji’ i to je Kinezima odmah asocijacija na kvalitet”, rekao je Nikolić.

On je naveo da će Srbija imati i ove godine Nacionalni paviljon i dodao da se već vidi, iako su završni radovi u toku, da vrlo odskače od ostalih.

“Naš paviljon u osnovi ima 270 kvadrata. Ono što je kuriozitet jeste da će neka zemlja prvi put u istoriji CIFIT-a imati nacionalni paviljon na sprat, tako da je kvadratura veća od osnovnih 270 kvadrata,” kazao je Nikolić.

Kaže da su zaista ponosni i na činjenicu da smo prošle godine u Sjamenu osvojili nagradu za najbolji paviljon.

"I to zaista teškoj konkurenciji od preko 5.000 paviljona iz više od 120 zemalja sveta”, rekao je Nikolić i podsetio da CIFIT privuče više od 100.000 posetilaca iz 100 zemalja.

Srbija će i ove godine imati centralnu poziciju u sajamskim prostoru.

Paviljon se nalazi preko puta zemlje počasnog gosta a ove godine to je Mađarska. Pored su Globalna alijansa za specijalne ekonomske zone i UN za razvoj investicija.

“Nalazimo se u centralnom delu glavne sajamske hale, obzirom da smo na CIFIT dva puta za redom bili zemlja pocasni gost - velika je privilegija dobiti baš ovu poziciju koju imamo”, rekao je Nikolić koji je bio zadužen i za Srpsku kuću koja je promovisana u Parizu tokom Olimpijskih igara.

Vlasnik kompanije Toppavilon konstrakšn Paul Ye, koja radi na postavljanju Nacionalnog paviljona Srbije, u izjavi za Tanjug izražava zadovoljstvo zbog saradnje sa srpskim zvaničnicina na CIFIT-u i posebno što je ona nastavljena nakon velikog prošlogodišnjeg uspeha kada je paviljon Srbije dobio nagradu za najbolji.

Nadam se da ćemo zajedno i ove godine imati najupečatljiviji paviljon i pobediti, rekao je Ye i zahvalio Vladi Srbije na poverenju.