1. oktobar 2024 14:43
Ekonomski fakultet u Beogradu okupio stručnjake iz menadžmenta, turizma i marketinga
podeli vest
BEOGRAD - Na Ekonomskom fakutetu u Beogradu danas je održan 14. Interkatedarski skup iz oblasti poslovne ekonomije, koji je okupio više od 120 stručnjaka s ciljem razmene znanja i istraživanja o najnovijim trendovima u održivom poslovanju iz oblasti menadžmenta, turizma, marketinga i drugih disciplina.
Dekanka Ekonomskog fakulteta u Beogradu Žaklina Stojanović ističe da modularne organizacije omogućavaju da se na tom fakultetu ponudi obrazovanje iz različitih oblasti.
"Naš fakultet je započeo i dovršio neke procese međunarodnih akreditacija i sticanja profesionalnih sertifikata iz oblasti poslovne ekonomije. Svi znamo da internacionalizacija nije moguća bez saradnje sa nama srodnim fakultetima, zato bih želela da ovaj skup bude još jedan u nizu koji će nas još čvršće povezati u cilju postizanja svakog razvojnog programa koji smo definisali u našoj instituciji", rekla je Stojanović na skupu pod nazivom "Održivi biznis i inovacije - izazovi, praksa, edukacija", navodi se u saopštenju.
Šef katedre za poslovnu ekonomiju i menadžment Ekonomskog fakulteta Zoran Bogetić kaže da ideja održivog razvoja nameće spajanje i davanje na značaju onome što je zajedničko.
"Vrlo je važno da ova intelektualna zajednica, kojoj mi pripadamo zajedno sa našim dragim gostima, odabranim privrednicima, tome daje doprinos, a time šaljemo i poruku našim državama da se moramo dogovarati i praviti zajedničke projekte koji omogućavaju realizaciju održivosti", rekao je Bogetić.
Ambasador Evropske unije u Beogradu Emanuel Žiofre smatra da najveći izazov predstavlja fragmentacija u ekonomiji, koja je složena i koja se reflektuje na različita polja sa kojima se ovaj region suočava.
"Iako Srbija uspeva da pomoću mikromenadžmenta održi solidan standard, cilj je ubrzanje ekonomskog rasta, koji je u interesu Srbije i Evrope. Plan je da to učinimo proverenim i kroz praksu uspešno dokazanim taktikama Evropske unije. Inovacija i modernizacija uz zajednički napor će nas dovesti do prosperiteta", kazao je Žiofre.
Ričard Vitington sa Univerziteta u Oksfordu kaže da je cilj da strategiju učini stabilnom.
Njegovo istraživanje fokusira se na strategiju kao praksu, drugim rečima na rad strategije.
Prema njegovim rečima, kompanije sve više komuniciraju o svojoj strategiji, što ima značajan uticaj na cene akcija, kako negativan tako i pozitivan.
Na skupu je održano pet predavanja po pozivu i radnih panela, na kojima su učesnici predstavili rezultate svojih istraživanja.
Na marginama skupa su održani i brojni bilateralni i multilateralni sastanci uprava relevantnih katedara i fakulteta, na kojima su razmatrane mogućnosti za produbljivanje saradnje u regionu.
Tokom dva dana na skupu je učestvovalo više od 120 profesora i istraživača iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije, kao i predstavnici vodećih kompanija u Srbiji.