Edvard Ferguson: Među jedinicama Crvene armije koje su oslobodile Beograd do 70% Ukrajinaca
3. novembar 15:11
23. oktobar 2024 15:30
podeli vest
BEOGRAD - Jovan Milosavljević iz Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) - Nacionalni CERT, izjavio je danas da su građani Srbije u prvih devet meseci ove godine na društvenim mrežama prevareni za više od 54 miliona dinara, najviše na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram.
U izjavi novinarima na Nacionalnoj sajber konferenciji u Beogradu, Milosavljević je rekao da su to podaci koje objavio Nacionalni centar za prevenciju bezbednosnih rizika u IKT sistemima Republike Srbije (CERT).
Istakao je da je glavna internet prevara Fišing, u kojoj se u osnovi radi o krađi identiteta i podataka, i da se na taj način napadaju svi tipovi korisnika, bilo da je u pitanju privatno lice ili kompanija.
"Cilj je da se dođe do poverljivih informacija, kako ličnih, tako i finansijskih, i na taj način se preuzmu finansijska sredstva od građana", rekao je Milosavljević.
Prema njegovim rečima, najviše fišing napada vrši se preko društvenih mreža Fejsbuk ili Instagram, gde korisnici dolaze do spozorisanih oglasa na koje je potrebno kliknuti i nastaviti dalje u skladu sa datim instrukcijama, kao i da je cilj takvih napada da se korisnici dovedu u zabludu da učestvuju u ostvarivanju zarade koja je veoma laka i koja može da se realizuje u tri klika.
"Onda se ljudi usmeravaju na grupe koje su na Telegramu ili Vatsapu i u kojima se dobija mentor koji upravlja timom od četvoro-petoro korisnika koji su dovedeni u zabludu i od svih će se uzeti novac. Inicijalna ideja prevare je da se ulože određena sredstva, a da će se povraćaj sredstava ostvariti već narednog dana. Nakon toga oni teraju žrtve da ulažu sve više i više do trenutka kada ljudi shvate da su zapravo prevareni", objasnio je Milosavljević.
Skrenuo je pažnju na to da je potrebno dva puta razmisliti i ne ostavljati svoje podatke, posebno ukoliko se čini da je zarada veoma brza i neverovatna, i da treba direktno stupiti u kontakt sa kompanijom i nadležnima iz te kompanije koje taj oglas promovišu i pitati da li je to zaista tako.
"Čim postoji taj element neke prinude, gde se zahteva neka brza reakcija, treba da se zaustavimo na trenutak, razmislimo, vidimo da li je zaista to tako ili ne. Znači preporuka je tri puta merim i jednom sečem", naglasio je on.
3. novembar 15:11
3. novembar 15:01
3. novembar 14:58
3. novembar 09:00
2. novembar 22:10
2. novembar 19:47
2. novembar 19:09
2. novembar 17:04
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
3. novembar 11:50
3. novembar 10:31
3. novembar 12:05
3. novembar 11:25
3. novembar 08:20
3. novembar 07:40
3. novembar 15:54
3. novembar 15:30
3. novembar 13:37