24. oktobar 2024 13:13
Urbani: Italija jedna od glavnih trgovinskih partnera, samit Vučića i Meloni u januaru
podeli vest
BEOGRAD - Italija je jedna od glavnih trgovinskih partnera Srbije, ocenila je danas Prvi sekretar Ambasade Italije u Beogradu i rukovodilac Kancelarije za ekonomiju i trgovinu Fabijana Urbani i najavila samit predsednika Srbije Aleksandra Vučića i italijanske premijerke Đorđe Meloni u januaru.
Ona je to rekla na konferenciji o tržišnom nadzoru koja je imala za cilj da odgovori na pitanje koliko su bezbedni proizvodi na srpskom tržištu, kao i da pomogne domaćim inspektorima da se obuče za akciju "Prikrivena kupovina".
Urbani je izjavila da je Italija ne samo lider u carinskoj saradnji, već je i jedan od glavnih trgovinskih partnera Srbije.
"Mi ćemo nastaviti saradnju i sledeće godine u januaru i imaćemo samit predsednice Meloni i predsednika Vučiča u Beogradu", rekla je Urbani.
Ona je istakla rekordnu prošlogodišnju trgovinsku razmenu ove dve zemlje za više od 4,5 milijardi evra, a samo prvih osam meseci 2024. razmena je bila skoro tri milijarde evra.
Dodala je da taj trend nastavlja da raste jer je Italija činila skoro 6,2 odsto ukupnog izvoza Srbije i 7,3 odsto ukupnog uvoza.
"Delimo veoma tradicionalne veze u ekonomskom sektoru, došli smo ovde početkom 2020. godine u veoma tradicionalnim sektorima, kao što su tekstil, automobilska industrija, banka, osiguranje", rekla je Urbani.
V.d pomoćnika ministra, iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine Aleksandar Adamović je izrazio svoju zahvalnost na prilici koja je pružena Srbijij jer je delegacija Evropske unije i italijanskih partnera shvatila da su im potrebna praktična znanja.
"Potrebne su nam praktične aktivnosti u kojima ćemo steći iskustvo i znanje kako da se nosimo sa ovim situacijama koje su najvažnije za naš sistem, za naše inspektore koji ispituju tržište", rekao je Adamović.
Adamović je obraćajući se tržišnim inspektorima rekao da iskoriste priliku koja pruža ova konferencija da dobiju nova znanja, da izgrade partnerstva sa drugim institucijama kao i da budu informisani o proizvodima koji dolaze na naše tržište.
"Moramo da budemo uključeni u sve procese u kojima kontrolišemo proizvode na srpskom tržištu ali da budemo u situaciji da uradimo analizu da li su proizvodi bezbedni", dodao je Adamović.
Adamović je istakao da projekat EU za unutrašnje tržište doprinosi modernizaciji srpske tržišne inspekcije.
Prvi savetnik i šef delegacije EU Rihard Maša ocenio je da unutrašnje tržište predstavlja složen deo evropskog prava, kao i da nije uvek lako objasniti građanima od čega imaju koristi ali da mogu objasniti ljudima kako zakon zapravo pomaže građanima u njihovom svakodnevnom životu.
On je podsetio da sve manje ljudi kupuje proizvode u radnjama, oni kupuju na internetu jer je jeftinije i mogu da uštede možda do 10 odsto.
Dodao je, da na taj način kada proizvod dođe u njihov dom, postoji sistem koji zapravo proverava da li je proizvod koji su kupili bezbedan za njih i za njihovu decu.
Maša je podsetio da je drugi podjednako važan deo posla da se testira proizvod, da li je zaista u skladu sa bezbednosnim normama i sigurnošću i kvalitetom.
"Možete da razmenjujete i naučite tehnike na ovoj konferenciji, kako da budete bolji, kako da budete efikasniji u svom veoma važnom poslu inspektora", zaključio je Maša.
Tržišna inspekcija u sastavu Ministarstva unutrašnje i spoljašnje trgovine odabrala je u saradnji sa evropskim projektom "EU podrška razvoju unutrašnjeg tržišta Srbije", tri proizvoda široke potrošnje na kojima će se izvršiti testiranje po bezbedonosnim standardima i oceniti usaglašenost sa propisima.
Akcija podrške EU za unutrašnje tržište će trajati do 2027. godine a glavni cilj aktivnosti je pružanje podrške nacionalnim vlastima za postizanje bezbednosti potrošača.