16. februar 2023 17:36

Vesić: Leva cev tunela Laz biće probijena do 10. marta, desna oko 25. aprila

Izvor: TANJUG

podeli vest

Vesić: Leva cev tunela Laz biće probijena do 10. marta, desna oko 25. aprila

Foto: MGSI/PREDRAG MITIĆ

ČAČAK - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić obišao je danas s radove na izgradnji tunela „Laz” na deonici auto-puta „Miloš Veliki” od Pakovraća do Požege,.

Vesić je istakao da se izgradnjom ove saobraćajnice otvara mogućnost izgradnje dva nova auto-puta, jednog prema Kotromanu i Republici Srpskoj, a drugog ka Dugoj Poljani i Crnoj Gori.

 

Ovim će se, kako je rekao, završiti izgradnja auto-puteva u ovom delu Srbije

„U tunelu Laz ostalo je manje od 100 metara da se probije prva cev, a ukupno i jedna i druga cev je negde oko stotinak metara i očekuje se da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila", rekao je Vesić.

Ističe da je tunel „Munjino Brdo” veoma zahtevan i da se tu se radi zaista naporno, a očekuje se da se probijanje završi do kraja godine.

 

Cilj je da se, kako navodi, pokuša da se ostvari ono što je dogovoreno, a to je da se do kraja godine završi ta deonica.

Vesić je rekao očekuje da, prema obećanju izvođača, u narednom periodu dođe više od 130 novih radnika.

"Na ovoj deonici će kada počne letnja sezona biti oko 1.300 radnika ukupno, kako bi ova zahtevna deonica bila završena. A koliko je ona značajna to najbolje možete čuti od gradjana koji žive ovde ali i od onih koji putuju prema Zlatiboru i Crnoj Gori i koliko je već sada, auto-put „Miloš Veliki rasteretio saobraćaj na postojećim putevima”, rekao je Vesić.

 

Dodao je da je "vizija predsendika Vučića da Srbija bude saobraćajno povezana" jer to, kako je rekao, ne znači samo da su ljudi bliže već da će doći i nove investicije.

„Mi sada, kao Vlada Srbije radimo na integralnom razvoju Ovčarsko-kablarske klisure. Radimo Ovčar banju, radimo vidikovac i toga ne bi bilo da nije bilo auto-puta, jer bi bilo mnogo teže doći do Ovčarsko-kablarske klisure. A sada je to lako, lako je iz Beograda doći do ovog dela Srbije”, kazao je Vesić i izrazio zahvalnost kineskim partnerima.

„Ovo su zaista ogromni projekti. Samo oni koji nikada nisu bili u tunelima ne znaju koliko je teško završiti ovakve tunele. Ali u svakom slučaju, zajedničkim raodm svih nas možemo da dostignemo cilj, a to je da ova deonica bude završena kako bi oni mogli da nastave dalje prema Crnoj Gori, kako je i ugovoreno, prema Dugoj Poljani i izgradnju auto-puta”, istakao je Vesić.

 

Dodao je da se u koordinacija sa kineskim izvodjačima reaguje brzo i rešavaju se problemi koji se pojave na terenu.

Menadžer projekta Šou Jicheng je rekao da se napori kineskih izvođača ogledaju u ovom najdužem tunelu.

"Trenutno ostaje još stotinu metara da ovaj tunel probijemo. Ono što preostaje kao kritično na ovom putu jeste tunel „Munjino Brdo”, koji je definitivno izazovan i mi ćemo shodno zahtevu države da angažujemo sve resurse, raspodelićemo sva sredstva i radićemo na tome da završimo u roku”, rekao je on.