11. maj 2023 14:45

Vesić: Počela rekonstrukcija 23 kilometra pruge Knjaževac - Zaječar - Prahovo

Izvor: TANJUG

podeli vest

Vesić: Počela rekonstrukcija 23 kilometra pruge Knjaževac - Zaječar - Prahovo

Foto: TANJUG/PREDRAG MITIĆ

BEOGRAD - Na pruzi Knjaževac - Zaječar - Prahovo započela je rekonstrukcija deonice duge 23 kilometra, za koju je izdvojeno 1,14 milijardi dinara, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Ministar je precizirao da će se radovi najpre odvijati na delu pruge od Zaječara prema Prahovo pristaništu, uključujući i železničku stanicu Trnavac, gde su 29. aprila iskliznule dve cisterne sa sumpornom kiselinom, bez opasnosti i posledica po ljude i životnu sredin, navodi se u saopštenju Ministarstva.

Nakon toga, uslediće rekonstrukcija deonice Knjaževac - Zaječar.

Ministar je istakao da je pruga Knjaževac - Zaječar - Prahovo izgrađena uoči Prvog svetskog rata, 1914. godine, a rekonstruisana je davne 1962. godine, odnosno pre čak 60 godina.

"U Srbiji je više od 1.000 kilometara pruga starije od 50 godina, ali do 2012. godine u njihovu obnovu su ulagana minimalna sredstva. Od 1992. do 2002. obnovljeno je 53 kilometara pruga, a od 2002. do 2012. - 99 kilometara. Od 2012. do danas rekonstruisano čak 1.000 kilometara. Ovo je nastavak ulaganja u obnovu pruga kako bi bile sigurnije i bezbednije, za prevoz putnika i robe i opasnih materija", naglasio je Vesić.

Podsetio je da je ove godine za održavanje pruga izdvojeno čak 6,5 milijardi dinara.

Prema njegovim rečima, obnova pruge Knjaževac - Zaječar - Prahovo nastavak je radova na rekonstrukciji kompletne pruge Niš - Zaječar - Prahovo pristanište.

Radovi na pruzi trajaće oko tri meseca, ali će železnički saobraćaj biti obustavljen oko mesec dana, dok će se rekonstrukcija tokom preostala dva meseca odvijati uz funkcionisanje saobraćaja vozova, pojasnio je Vesić.

Dodao je da prugom od Knjaževca prema Prahovu uglavnom prolaze vozovi koji prevoze opasne materije, ali i četiri putnička voza dnevno, po dva u svakom smeru.

Obnova deonice duge 23 kilometra podrazumeva demontažu koloseka i polaganje polovnih koloseka sa polovnim šinama i betonskim pragovima, kao i uređenje kolovozne konstrukcije na putnim prelazima.