14. jun 2023 14:39

Poslodavci sve više uvode razne benefite za svoje zaposlene

Izvor: TANJUG

podeli vest

Poslodavci sve više uvode razne benefite za svoje zaposlene

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Srbija već nekoliko godina unazad beleži nedostatak kadrova na tržištu rada u svim industrijama i kategorijama posla, a posebno je deficit radne snage najveći u IT, ali i u zanatima i niže kvalifikovanim poslovima, izjavila je danas direktorka Infostuda Sonja Ćetković.

Ona je rekla Tanjugu da je taj deficit radnika definitivno uticao na rast pregovaračke moći kandidata i zaposlenih, kao i na volju kompanija da malo više čuju zaposlene i izađu u susret njihovim potrebama uvodeći razne benefite.

 

"Sva globalna, ali i lokalna istraživanja rađena u poslednje vreme, govore da danas kandidati i zaposleni sve više cene poslodavca koji zaposlenima pružaju veći balans između poslovnog i privatnog života", kazala je Ćetkovićeva.

Tu se, kako je objasnila naša sagovornica, pre svega misli na različite fleksibilne oblike rada, na broj slobodnih i broj dana godišnjeg odmora, odsustvo prekovremenog rada, ali i različite oblike poodrške porodici koje kompanija pružaju zaposlenima.

"Fleksibilnost i razne vrste benefita presudni su faktori u izboru poslodavca. A kako poslodavci teže dolaze do radnika tako su i više spremni da izlaze u susret onome što ljudi očekuju", naglasila je direktorka Infostuda.

Među firmama koje posluju u Srbiji, a koje veliku pažnju posvećuju svojim zaposlenima je Delez Srbija i potpredsednik ljudskih resursa i organizacionog razvoja te kompanije Marko Babić kazao je da oni kao društveno odgovorni veliku pažnju posvećuju svojim zaposlenima i kontinuirano se brinu o njihovoj dobrobiti i razvoju.

On je Tanjugu kazao da Delez Srbija smatra da su ljudi ključni za uspeh i u skladu s tim, kompanija kontinuirano ulaže u inovativne finansijske i nefinansijske benefite, u cilju stvaranja atraktivnog, jednostavnijeg i ugodnijeg radnog ambijenta, koji omogućava zaposlenima napredak, doprinosi pozitivnoj radnoj atmosferi, a donosi i veće zarade i uštede u svakodnevnim troškovima.

"Kao kompanija koja zapošljava više od 12.000 saradnika i kroz čije maloprodajne objekte dnevno prođe više od pola miliona kupaca, jasno je da sve što radimo je orjentisano na ljude. Ljudi su u centru svega što radimo i zato sve naše aktivnosti vode ka tome da budemo bolje i lakše mesto za rad, kao i bolje mesto za kupovinu", kazao je on.

Babić je objasnio da je uvođenje "maksi (maxi) benefita" samo jedan od načina na koji ta kompanija pokazuje posvećenost stvaranju što boljeg radnog okruženja.

Kada je reč o finansijskim benefitima, naš sagovornik ističe da je kompanija Delez Srbija u poslednje dve godine pokrenula veliki investicioni ciklus ulaganja u zarade zaposlenih gde je investirano 30 miliona evra, što je dovelo do povećanja zarada od oko 30 odsto u prodavnicama i distributivnom centru.

Prema njegovim rečima, na godišnjem nivou Delez Srbija u zarade investira 115 miliona evra.

"Povećali smo i procenat popusta koji zaposleni mogu da ostvare u našim prodajnim objektima i on je dupliran, odnosno umesto šest, sada je 12 odsto", kazao je Babić.

Pored finansijskih benefita, naš sagovornik navodi da Delez čini sve i da se uspostavi ravnoteža između privatnog i poslovnog života zaposlenih i najznačajniji benefit koji je ta kompanija uvela je povećano minimalno trajanje godišnjeg odmora na 26 dana, uz mogućnost ostvarivanja dodatnih slobodnih dana za rad vikendom, za stručnu spremu, za roditelje troje ili više dece, kao i za decenije lojalnosti.

"Činimo sve da rad zaposlenima bude mnogo lakši, bilo kroz ulaganja u nove tehnologije, digitalizaciju kako bi rad bio jednostavniji i lakši. Zaposleni sada imaju i dva slobodna dana u toku nedelje, a čak oko 80 odsto naših zaposlenih ima najmanje 27 dana odmora", kazao je Babić.

On je rekao i da su vrata te kompanije otvorena uvek za nove ljude, posebno ističući da najveći broj novih zaposlenih dolazi po preporuci, što samo po sebi, kako kaže, najbolje govori kakvi su uslovi rad u Delezu.